کره شمالی اعزام نیرو برای جنگ با اوکراین را تکذیب کرد

صدا و سیما سه شنبه 01 آبان 1403 - 11:37

 کره شمالی اعزام نیرو برای جنگ با اوکراین را تکذیب کرد 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به  نقل از خبرگزاری فرانسه، کره شمالی روز دوشنبه اعزام نیرو به روسیه برای شرکت در جنگ مسکو با کی اف را رد کرد.

نماینده کره شمالی در سازمان ملل متحد با رد اعزام نیرو نظامی کشورش به روسیه برای شرکت در جنگ میان مسکو و کی اف، ادعای سئول در این زمینه را شایعه‌ای بی اساس توصیف کرد.

 نماینده کره شمالی، طی نشست مجمع عمومی سازمان ملل که اواخر بعد از ظهر دوشنبه در نیویورک برگزار شد گفت: در خصوص به اصطلاح همکاری نظامی با روسیه، هیئت من نیازی نمی‌بیند در خصوص این شایعات کلیشه‌ای بی اساس اظهار نظر کند.

وی در عین حال هدف از ادعا‌های سئول را تضعیف تصویر جمهوری خلق کره و همچنین خراب کردن روابط قانونی، دوستانه و منطبق بر همکاری میان دو کشور مستقل (کره شمالی و روسیه) عنوان کرد.

کره جنوبی روز دوشنبه سفیر روسیه در کشورش را احضار کرد تا اقدام پیونگیانگ مبنی بر اعزام هزاران نظامی برای حمایت از مسکو در جنگ اوکراین را محکوم کند. دستگاه اطلاعاتی کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد حدود ۱۵۰۰ نیروی ویژه نظامی کره شمالی برای سازگار شدن با محیط روسیه، درحال حاضر در این کشور هستند و انتظار می‌رود به زودی به جبهه جنگ با اوکراین اعزام شوند.

در عین حال، دستگاه اطلاعاتی کره جنوبی در گزارشی اعلام کرد، تصاویر ماهواره‌ای از استقرار گروهی از نظامیان کره شمالی در روسیه خبر می‌دهد.

کیم هونگ کیون معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی با ابراز نگرانی جدی سئول از اعزام اخیر نیرو‌های کره شمالی به روسیه، خروج فوری این نیرو‌ها از روسیه و قطع همکاری در این زمینه را خواستار شد.

وی پس از احضار شدن سفیر روسیه، اقدام کره شمالی در تامین نیرو و سلاح برای روسیه با هدف مقابله با اوکراین را تهدیدی جدی برای امنیت کره جنوبی و جامعه بین المللی عنوان کرد.

وی در عین حال خاطر نشان کرد چنین اقداماتی قطعنامه‌های مختلف شورای امنیت سازمان ملل متحد و منشور سازمان ملل متحد را نقض خواهند کرد. 

 ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در ماه ژوئن از پیونگ یانگ بازدید کرد. طی این بازدید، دو کشور یک پیمان دفاعی متقابل امضا کردند. اما جزییات این معاهده منتشر نشد؛ اقدامی که به گمانه زنی‌ها در خصوص انتقال بیشتر تسلیحات دامن می‌زند و در عین حال نقض تحریم‌های سازمان ملل علیه روسیه و کره شمالی به حساب می‌آید.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.