چهره‌زدگی و شکاف بین فرهنگ عمومی و رسمی دو ابرمسأله فرهنگی امروز

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 01 آبان 1403 - 11:46
 مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از چهره‌زدگی و شکاف بین فرهنگ عمومی و رسمی به عنوان دو ابرمسأله فرهنگی در کشور نام برد.

سیدجمال وزیری امروز (یکم آبان) در سفر یک‌روزه به بسطام در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی رضوی امام‌جمعه بسطام و بخشدار بسطام، با بیان این‌که فرهنگ از جایی آغاز می‌شود که بشر به‌جای پرتاب سنگ، کلمه پرتاب می کند، اظهار کرد: امروزه تربیت دینی و اجتماعی دانش‌آموزان در رأس تربیت در آموزش و پرورش است.

 وزیری افزود: بیش از ۲۰۰ سال است که استعمار تلاش می‌کند به‌صورت خزنده و نامرئی، فرهنگ ملت‌ها را تخریب کند و بی‌شک هرچه ملتی به فرهنگ‌ها و سنت‌های خود پایبندتر باشد ملت موفق‌تری خواهد بود.

 وی با بیان اینکه بازگشت به درون‌مایه‌های فرهنگی و اصالت‌های فرهنگی و دینی بسیار مهم است تاکید کرد: در بحث تمدن‌سازی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و هم‌چنین در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین نیز آموزش و پرورش به دنبال تربیت نسلی مؤمن، قرآنی، ارزشی، متعهد و معتقد و... است.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در بیانیه گام دوم رهبری نیز بر تربیت نسلی آینده‌نگر تاکید شده افزود: همه ما وظیفه داریم که به منابع انسانی معتقد و مؤمن توجه ویژه کنیم.
وزیری تربیت نسلی مومن و متعهد به انقلاب را وظیفه آموزش و پرورش خواند و ادامه داد: امروزه ما در موضوع فرهنگ با دو ابرمسأله چهره‌زدگی و شکاف بین فرهنگ عمومی و رسمی کشور روبه‌رو هستیم.

 وی با اشاره به اینکه آموزش در هر زمانی امکان‌پذیر است گفت: ما پبش از آموزش ، نیازمند، تربیت دینی و تثبیت آن در دانش‌آموزان و نهادینه‌شدن تعالیم دینی در در بین جامعه دانش آموزی و نسل جوان هستیم.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تاکید کرد: باید در زمینه برقراری ارتباط تنگاتنگ دانش‌آموزان با مسجد، منزل و مدرسه به‌عنوان مراکز برکت‌آفرین که از سلامت دینی برخوردار هستند تلاش شود.

وزیری در بخش پایان سخنانش با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن افزود: قرآن، کلام الهی و نور است و بر هر قلبی بتاید ایجاد تحول می‌کند و در سال جاری مقرر شده تا در زمینه فعالیت‌های قرآنی به‌ویژه گسترش دارالقرآن‌ها برنامه‌ریزی شود.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی رضوی امام‌جمعه بسطام نیز آموزش و پرورش را کارخانه انسان‌سازی معرفی کرد و گفت: بنای ما در آموزش و پرورش، تربیت انسان به‌معنای واقعی است، تربیتی که خروجی آن انسان‌های باشخصیت، فرهیخته، بافرهنگ، متفکر و باسواد است.

وی افزود: اگر تربیت را در رأس و اولویت اقدامات خود قرار دهیم و دانش‌آموزان بین ارزش و ضدّ ارزش تمایز قائل شوند بی‌شک به نتایج خوبی خواهیم رسید. 

امام‌جمعه بسطام تاکید کرد: آموزش و پرورش دو بال پرواز آدمی برای تحقق اهداف متعالی است و علم و دانش در کنار تربیت به اوج خود خواهد رسید.

حجت‌الاسلام رضوی با اشاره به این‌که آموزش و پرورش یک‌مجموعه فرهنگی و اخلاقی است گفت: باید به برقراری عدالت آموزشی به‌ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان توجه شود.

وی از مدیرکل آموزش و پرورش استان خواست: با توجه به ظرفیت گردشگری منطقه و حجم بالای حضور گردشگران در بسطام نسبت به ساخت خانه معلم و مجموعه آموزشی‌رفاهی فرهنگیان، اقداماتی صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.