انتقاد شورا از رعایت نشدن تعرفه مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران

صدا و سیما سه شنبه 01 آبان 1403 - 11:52

انتقاد شورا از رعایت نشدن تعرفه مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در دویست و هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر درباره نقص گسترده در اجرای تعرفه‌های مصوب شورا در مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران به شهرداری تذکر داد.

زهرا شمس احسان گفت: بیشتر مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران، چه آنهایی که در اختیار مناطق ۲۲ گانه هستند و چه مجموعه‌های تحت مدیریت سازمان‌ها و شرکت‌های تابع، تعرفه‌های مصوب را رعایت نمی‌کنند. 

این عضو شورا افزود: از ۹۷ مجموعه ورزشی مناطق، فقط ۲۰ مورد تعرفه را رعایت می‌کنند و از ۷۵ مجموعه سازمانی و شرکت‌ها فقط ۴ مورد به نرخ‌های قانونی پایبند هستند.

زهرا شمس‌احسان به بی‌توجهی به مصوبه ساماندهی مجموعه‌های ورزشی هم اشاره کرد و گفت: با وجود گذشت یک سال از ابلاغ این مصوبه مهم، جز تشکیل دو جلسه کمیته ساماندهی اقدام مؤثر دیگری صورت نگرفته است و همه واحد‌های ذی‌ربط کماکان به روال سابق خود عمل می‌کنند.

رئیس کمیته اجتماعی شورا افزود: تعلل در تملک و جایگزینی املاک ورزشی نیز یکی دیگر از مشکلات شناسایی شده است در حالی که ۹ ماه از تصویب لایحه مجوز واگذاری و معامله هفت ملک با وزارت ورزش و جوانان در محدوده بزرگراه شهید شوشتری می‌گذرد، هنوز املاک معوض شناسایی نشده و هیچ ملک ورزشی جدیدی نیز به شهر افزوده نشده است.

زهرا شمس‌احسان گفت: اجرای ناقص طرح هوشمندسازی مجموعه‌های ورزشی از دیگر مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد و با وجود تصریح در حکم ۸۹ برنامه چهارم توسعه شهرداری، به علت همکاری ناکافی با سازمان فاوا، این موضوع به شکل ناقصی در حال اجراست بنابراین، مقتضی است شهردار تهران ضمن رفع موانع اجرایی مصوبات، الزام همه واحد‌ها به رعایت دقیق تعرفه‌های مصوب، فعال‌سازی کمیته ساماندهی و پیگیری مستمر مصوبات، تعیین ضرب‌العجل برای شناسایی و معرفی املاک معوض و تخصیص منابع کافی برای تکمیل طرح هوشمندسازی در اولویت اجرایی، حداکثر ظرف یک ماه یک گزارش جامع از اقدامات انجام شده ارائه دهد.

رئیس شورای شهر تهران، نیز در واکنش به اظهارات شمس‌احسان گفت: خواهش می‌کنم که این نرخ‌ها رعایت شود، زیرا اغلب مردم شکایت می‌کنند. مهدی چمران افزود:ما مصوبه‌ای داشتیم که نرخ‌ها اعلام شوند و همه بدانند متأسفانه آنجا اعلام شده، اما رعایت نمی‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر هم در دویست و هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر بر لزوم ارائه لایحه ساختمان سبز به شورای شهر پس از دو سال تاکید کرد.

مهدی پیرهادی گفت: طرح سامانه پایش منابع آلاینده در شهرداری تهران برای اولین بار رخ داده است و ایجاد تصفیه خانه لوکال برای آبیاری فضای سبز در حال انجام است و از شهرداری می‌خواهیم که لایحه ساختمان سبز را بعد از دو سال به صحن شورای شهر تهران بیاورد.

این عضو شورا گفت: بررسی‌های لایحه بازچرخانی آب نیز در شهرداری تهران تمام شده و باید برای بررسی به شورای شهر تهران ارسال شود و اساسا برای من سوال است که چرا شهرداری برخی از اقدامات خود همچون ورود ۱۰۸۶ اتوبوس جدید به ناوگان و نهایی شدن قرارداد ۶۳۰ واگن را به مردم اطلاع رسانی نمی‌کنند.

در ادامه مهدی چمران نیز با بیان اینکه برخی‌ها ناراحت هستند که برای تهران اتوبوس بیاید، گفت: اگر اتوبوس‌ها بیاید واقعا گشایشی در تهران رخ می‌دهد و با اینکه تا الان بیش از ۱۰۰۰ اتوبوس به تهران اضافه شده، اما این مقدار بسیار کم است و از آنجایی که ۱۲ سال به شهر‌ها اتوبوس ندادند کمر شبکه اتوبوسرانی نه تنها تهران بلکه همه شهر‌ها شکسته شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران هم در دویست و هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر برافزایش آموزش روش‌های خود مراقبتی و افزایش آگاهی‌ها درباره سلامت بانوان تأکید کرد.

نرگس معدنی پور در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به هفته سلامت بانوان، حفظ و افزایش سلامت زنان را مهم دانست و گفت: تعدد وظایف زنان در خانه و جامعه و خصوصیات جسمی و روحی، آنها را در معرض انواع آسیب‌ها قرار می‌دهد و به سبب حساسیت این حوزه باید مداومت در برنامه ریزی سلامت بانوان داشته باشیم.

این عضو شورا با بیان اینکه در حوزه سلامت اجتماعی زنان، وجود دسترسی‌های مناسب به مراکز مختلف و وجود فضای ایمنی مهم است، گفت: بر اساس آمار‌ها مهمترین عوامل تهدیدکننده سلامت زنان را بیماری‌های مزمن غیرواگیر تشکیل می‌دهند که باید آموزش روش‌های خود مراقبتی و افزایش آگاهی‌ها از سلامت بانوان در محلات و همچنین انجام غربالگری در سطح محلات در راستای کاهش تهدید سلامت بانوان در دستور کار قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران در پاسخ به تذکر یکی از اعضای شورا درخصوص سفر‌های خارجی کارکنان شهرداری تهران در صحن شورا گفت:شما در تذاکرات پیاپی خود فرافکنی می‌کنید.

مجید باقری افزود: با توجه به ماهیت شهرداری تهران به عنوان نهاد عمومی غیردولتی و اصل عدم شمول قوانین و مقررات عمومی بر این نهادها، شهرداری تهران دارای قانون خاص است بنابراین تعمیم قوانین حاکم بر شهرداری تهران، نیازمند تصریح قانون گذار است.

معاون شهردار تهران گفت: ۹۳ درصد مکاتبات و تذکرات شورای شهر را پاسخ دادیم، اما این که درباره روال سفر‌های خارجی می‌گویند خاص است؛ درواقع سوء تفاهم است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.