فرصت یک روزه تامین اجتماعی به کارفرمایان برای ارسال لیست و پرداخت حق بیمه

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 01 آبان 1403 - 11:52
مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارفرمایانی که لیست و حق بیمه شهریورماه کارکنان خود را پرداخت نکرده اند، تا پایان امروز( یکم آبان) نیز برای انجام این کار فرصت دارند.

رسول چراغ سحر روز سه شنبه یکم آبان ماه ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: کارفرمایانی که تا روز ۳۰ مهرماه موفق نشده اند حق بیمه کارکنان خود را پرداخت کنند، تا ساعت ۲۴  امشب (یکم آبان) نیز برای پرداخت و یا ارسال لیست و پرداخت حق بیمه فرصت دارند.

وی اظهارکرد: بر اساس ماده ۳۹ قانون تامین اجتماعی، مهلت ارسال لیست و پرداخت حق بیمه هر ماه برای کارگران مشمول قانون کار، حداکثر تا پایان آخرین روز ماه بعد است، اما این فرصت به صورت ویژه برای کارفرمایانی که تا پایان ساعت اداری روز ۳۰ مهرماه موفق به انجام این کار نشده اند، در نظرگرفته شده است تا مشمول جرایم تاخیر ارسال لیست و پرداخت حق بیمه نشوند...

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همه کارفرمایان کارگاه‌های مشمول قانون تأمین‌اجتماعی که ملزم به تنظیم و ارایه ماهانه لیست حق بیمه به سازمان تأمین‌اجتماعی هستند، باید لیست حق بیمه کارکنان کارگاه را در قالب لیست هوشمند تنظیم و به این سازمان ارسال کنند و پرداخت حق بیمه را هم در همین قالب انجام دهند.

چراغ سحر تصریح کرد: کارفرمایان با استفاده از این خدمت، می‌توانند فرآیند ارسال لیست کارکنان شاغل در کارگاه و پرداخت حق‌بیمه را به راحتی و در هر ساعت از شبانه‌روز با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir انجام  دهند که به این ترتیب اختلافات بین سازمان و کارفرمایان با جلوگیری از بستانکاری کاذب و انباشت بدهی و جریمه، کاهش پیدا می‌کند.

وی تأکید کرد: پذیرش و تأیید نهایی لیست هوشمند، منوط به پرداخت حق بیمه در مهلت زمانی مقرر در سامانه خدمات غیرحضوری است و چنانچه حق بیمه مقرر بعد از تکمیل لیست واریز نشود، کارفرمایان در مراجعه بعدی به سامانه، دوباره‌ً باید مراحل تکمیل و ثبت لیست را انجام دهند.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: در صورت بروز هرگونه اشکال در مسیر سامانه خدمات غیرحضوری سازمان، کارفرمایان می‌توانند برای پرداخت حق بیمه به شعب سازمان تأمین‌اجتماعی نیز مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.