کارگاه آموزش خانواده در کردستان برگزار می‌شود

خبرگزاری مهر سه شنبه 01 آبان 1403 - 12:13
سنندج_رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: کارگاه‌های آموزش خانواده در راستای مشارکت راهبردی والدین در امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کردستان برگزار می‌شود.

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تقویت نقش انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس استثنایی از طریق جلب مشارکت و بهره مندی از توانایی اولیا با هدف ارتقای کیفی خدمات آموزشی، پرورشی و توان بخشی در جهت پیشبرد هرچه بهتر آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

وی افزود: برگزاری انتخابات، کلاس و کارگاه‌های آموزش خانواده در راستای مشارکت راهبردی والدین در امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته است..

وی خاطرنشان کرد: ضرورت ارتباط خانه و مدرسه برکسی پوشیده نیست و مورد توجه صاحب نظران تعلیم و تربیت و نظام‌های آموزشی در جهان بوده‌است، اما کیفیت این ارتباط می‌تواند اثربخشی فرایند تربیت را به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: اعضای خانواده به آموزش مستمر و پویا نیاز دارند و برای آموزش والدین لازم است در هر منطقه نیازهای آموزشی آنان به طور دقیق شناسایی و براساس آن برنامه آموزشی طراحی شود.

محمدی اضافه کرد: تقویت نقش انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس استثنایی از طریق جلب مشارکت و بهره‌مندی از توانایی اولیا با هدف ارتقای کیفی خدمات آموزشی، پرورشی و توان بخشی در راستای پیشبرد هرچه بهتر آموزش و پرورش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

وی عنوان کرد: تلاش می‌شود با ارتقای سطح آگاهی در حیطه تربیتی و افزایش سطح مهارتی به لحاظ عملکردی نگرش، احساسات و واکنش‌های عاطفی خانواده‌ها به سمت آشنایی با ویژگی‌های خاص، توانمندی و علاقمندی‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه هدایت شود.

وی افزود: هفته پیوند اولیا و مربیان از تاریخ ۲۴ مهرماه شروع شده و تا ۳۰ مهرماه ادامه دارد.

محمدی در پایان تصریح کرد: معمولاً متصدیان آموزش و پرورش برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوعی را برای این هفته در نظر می‌گیرند و هدف اصلی این برنامه‌ها، ایجاد فضایی مناسب برای گفت‌وگو و تبادل نظر میان اولیا و مربیان است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.