بهار مستاجران از راه رسید؛ افزایش فایل‌های سبز در بازار اجاره

فرارو سه شنبه 01 آبان 1403 - 12:16
نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران، گفت: قیمت رهن و اجاره مسکن، نسبت به تابستان، کاهش یافته است.

داوود بیگی‌نژاد، با اشاره به ریزش ۴ درصدی اجاره‌بها در ماه گذشته، از افزایش تعداد فایل‌های اجاره و فایل‌های ارزان نسبت به تابستان، خبر داد.

به گزارش اکوایران، وی می‌گوید: هر ساله مهرماه با ریزش قابل توجه اجاره‌بها همراه است و مالکین به دلیل خروج از پیک فصل اجاره (تابستان)، برای آن که واحدشان خالی نماند از قیمت‌های قبلی خود عقب نشینی می‌کنند. 

او همچنین با اشاره به ریزش ۴ درصدی اجاره‌بها در ماه گذشته، از افزایش تعداد فایل‌های اجاره و فایل‌های ارزان نسبت به تابستان خبر داد.

بیگی‌نژاد در ادامه گفت: این موضوع را نیز باید در نظر داشت که در نوع خدمات‌رسانی مشاوران املاک تفاوت‌هایی ایجاد شده است. این تفاوت‌ها شامل اینکه مشاوران با کدام سامانه و با چه کیفیتی به مردم خدمات می‌دهند، می‌شود. این مسئله موجب اختلال در تمرکز مشاوران در حوزه کاری‌شان شده؛ اکنون آنها نمی‌دانند در کدام سامانه و با چه ترتیبی، چه در حوزه فروش و چه در حوزه اجاره، به مراجعه‌کنندگان خدمات‌رسانی کنند.

در بلوار فردوس شرق، آپارتمانی ۱۰۰ متری و ۲۴ سال ساخت، با ۶۰۰ میلیون رهن و ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه آگهی شده است.

در شهرک اکباتان، برای واحدی ۱۴۰ متری و ۳۰ سال ساخت، ۹۰۰ میلیون رهن و ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه و در محله گلبرگ غربی، برای واحدی ۱۱۰ متری و ۲۱ سال ساخت، ۲۰۰ میلیون رهن و ۲۰ میلیون تومان اجاره ماهانه تعیین شده است.

در جدول زیر، قیمت رهن و اجاره انواع آپارتمان در مناطق مختلف تهران، قابل مشاهده است: 

بهار مستاجران از راه رسید؛ افزایش فایل‌های سبز در بازار اجاره

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.