۲۷ هزار واحد صنفی آلاینده در کردستان فعالیت دارند

خبرگزاری مهر سه شنبه 01 آبان 1403 - 12:28
سنندج_مدیرکل صنعت و معدن و تجارت کردستان گفت: ۲۷ هزار واحد صنفی آلاینده در کردستان فعالیت دارند که ۹ هزار واحد آن در شهر سنندج قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، بختیار خلیقی پیش از ظهر سه شنبه در آئین کلنگ زنی طرح ساماندهی صنوف آلاینده در سنندج اظهار کرد: این پروژه در بحث صدور مجوز مشکلاتی داشت و با بلاتکلیفی دستگاه‌ها از سال ۹۴ که ابلاغ شد صنعت و معدن حق دخالت صدور مجوز ندارد راکد ماند.

وی اذعان کرد: در نهایت صدور مجوز این شهرک در سال ۱۴۰۲ نهادینه شد و بر اساس مجوز صنعت مجوز تأسیس مجتمع صنفی صادر و در آئین نامه ابلاغی کارگروه محلی و بعد از تصویب استانی مجوز صادر شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: ۲۷ هزار واحد صنفی آلاینده در کردستان داریم و ۹ هزار واحد در سنندج که ۲ هزار و ۵۰۰ مورد آن در قالب مصالح فروشی و فلزکاران در این مجتمع تجمیع شدند.

وی بیان کرد: لازم است که ۷ اتحادیه صنفی آلاینده محیطی و صوتی در شهرک‌های صنفی تجمیع شوند.

خلیقی بیان کرد: با ایجاد مجتمع صنفی و ورود سرمایه شخصی در اجرای این پروژه‌ها شهر کمتر آلوده می‌شود و شاهد تمیزی بیشتر محیط شهری خواهیم بود.

فرماندار سنندج هم در این مراسم اذعان کرد: این پروژه از ۳ سال قبل و با پیگیری، همکاری فکری و جمعی در نهایت به نتیجه رسید.

عسگری تصریح کرد: کار تا زمانی که انجام نشده یک عیب دارد و در زمان اجرا معایب بیشتری دارد اما باید برنامه ریزی دقیق برای عملی کردن آن و رفع معایب انجام داد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.