پیش بینی برداشت ۱۲۱ هزار تن انار از باغات استان یزد

خبرگزاری مهر سه شنبه 01 آبان 1403 - 12:32
یزد- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از برداشت بیش از ۱۲۱ هزار تن انار از سطح ۷ هزار ۳۸۰ هکتار از اراضی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی شطرنجی ضمن بیان اینکه متوسط عملکرد این محصول ۱۷ تن در هر هکتار است، اظهار کرد: تا به حال حدود ۲۰ درصد از انار استان برداشت شده است.

وی افزود: شهرستان‌های میبد، یزد و تفت بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده و دارای ارقام ملس یزدی، شیرین شهوار، زاغ عقدا، ملس سریزد و گل تفت هستند.

به گفته این مقام مسئول در سال جاری به دلیل گرمای بیش از حد هوا و خاموشی چاه های کشاورزی تولید با چالش‌هایی روبه رو شد ولی با نصب سایبان وکنترل آفاتی چون کرم گلوگاه و مگس میوه مدیترانه‌ای شاهد ارتقا کیفی محصول و بازارپسندی انار هستیم.

شطرنجی اعلام کرد: فیمت هر کیلو انار ملس از ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان و انار شیرین باکیفیت تا ۴۰ هزار تومان خواهد بود.

مدیر باغبانی سازمان خاطر نشان کرد: انار میوه بسیار مفید و دارای مواد معدنی مانند پتاسیم و ویتامین C بوده که می‌توانند فرآیند اکسیداسیون چربی‌ها را کاهش داده و به بهبود عملکرد کبد کمک کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.