هوای ۱۰ منطقه کلانشهر مشهد در شرایط آلوده است

صدا و سیما سه شنبه 01 آبان 1403 - 12:39
کیفیت هوای ۱۰ منطقه کلانشهر مشهد در نخستین روز آبان ۱۴۰۳ در شرایط ناسالم برای تنفس شهروندان قرار گرفت.

هوای ۱۰ منطقه کلانشهر مشهد در شرایط آلوده است
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: براین اساس هم اکنون هوای مناطق سرافرازان، هفت حوض، خاقانی، شهید کریمی، امامیه، شهر، چمن، الهیه، وحدت و رسالت در وضعیت هشدار آلودگی است.

مهدی اله‌پور افزود: میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۱۲۵ نشانگر هوای ناسالم است اما شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۸۶ از سالم بودن هوای این کلانشهر خبر می‌دهد. 

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای سایر ۱۳ منطقه دارای ایستگاه سنجش شهر مشهد در شرایط سالم قرار دارد.

مهدی اله پور افزود: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای آلوده، ضمن خودمراقبتی و استفاده از ماسک، از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند و با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی نشانگر وضعیت سالم است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.