تلاطم قیمت‌ها در بازار کاغذ و مقوای تهران

خبرآنلاین سه شنبه 01 آبان 1403 - 12:41
قیمت کاغذ چاپ و تحریر در بازار کاغذ و مقوا دوباره روند افزایشی به خود گرفته است،‌ به نظر می‌رسد در هفته‌های پیش رو این روند ادامه‌دار باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از کاهش قیمت‌های هفته گذشته بازار کاغذ و مقوا، در روزهای اخیر ظهیرالاسلام دوباره شاهد افزایش قیمت در انواع و اقسام محصولات بوده است، بر این اساس هر بند کاغذ چاپ و تحریر ۷۰ در ۱۰۰ با گرماژ ۷۰ گرم‌ که به یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان کاهش یافته بود، دوباره با افزایش قیمت ۵۰ هزار تومانی مواجه شده و به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش  تسنیم،‌هم‌چنین هر بند کاغذ چاپ و تحریر ۶۰ در ۹۰ با گرماژ ۷۰ گرم نیز از بندی ۹۵۰ هزار تومان به بندی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

افزایش قیمت دوباره روزهای اخیر بازار کاغذ و مقوا،‌ به دنبال گران شدن مقوای ایندربرد و کاغذ گلاسه در پی حذف ارز نیمایی این دو کالا و حرکت تقاضا به سمت مقوای پشت طوسی و کاغذ تحریر رخ داده بود و هر بند کاغذ چاپ و تحریر از بندی یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به بندی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت،‌ در نهایت با کاهش تقاضا در بازار و حاکم شدن رکود، قیمت‌ها دوباره کاهشی شد. اما از روزهای نخست هفته افزایش تقاضا در بازار قیمت‌ها را دوباره افزایشی کرده است.

به باور فعالان بازار کاغذ، با رخدادهای منطقه و شدت جنایات  اسرائیل علیه لبنان،‌ شاهد خروج سرمایه از بازار کاغذ بودیم، در نتیجه قیمت‌ها تعدیل شد و ما کاهش را تجربه کردیم‌، اما با افزایشی شدن نرخ ارز و طلا، دوباره کاغذ روند افزایشی به خود گرفت و در هفته‌های آینده با افزایش قیمت بیشتری نیز همراه خواهد شد. از سوی دیگر،  با حذف ارز نیمایی از گلاسه و ایندربورد قطعا شاهد افزایش قیمت جدی کاغذ چاپ و تحریر نیز خواهیم بود چرا که تقاضا به این سمت افزایش پیدا می‌کند و افزایش تقاضا افزایش قیمت را به همراه خواهد داشت.

۲۴۵۲۴۴

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.