بیش از ۲۷۰۰ پرونده تخلف صنفی در قزوین تشکیل شد

خبرگزاری مهر سه شنبه 01 آبان 1403 - 12:46
قزوین- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: تعداد بازرسی‌های انجام شده از ابتدای سال تاکنون ۱۴ هزار ۳۸۲ و تعداد پرونده‌های تشکیل شده ۲ هزار و ۷۸۴ مورد بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رستمی در نشست ستاد تنظیم بازار استان قزوین که پیش از ظهر سه‌شنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تعداد بازرسی‌های انجام شده از ابتدای سال تاکنون ۱۴ هزار ۳۸۲ و تعداد پرونده‌های تشکیل شده ۲ هزار و ۷۸۴ مورد بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین بیان کرد: ۴۱ مورد گشت بازرسی در دستگاه‌ها و اتحادیه‌های مختلف تشکیل شد و ۴۲۳ واحد بازرسی و ۲۰۵ پرونده به ارزش ریالی بیش از یک میلیارد ریال تشکیل شده است.

وی افزود: در حوزه کالای قاچاق ۸۵ مورد بازرسی و ۷ پرونده تشکیل و ۵ کالای قاچاق توقیف شد.

این مسئول ابراز کرد: در نمایشگاه پاییزه ۲۷ غرفه در حوزه لوازم‌التحریر و پوشاک برپا شد که تیم بازرسی ما مستقل و مستقر در نمایشگاه بود که در آن حوزه نیز دو پرونده تخلفاتی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در فصل بازگشایی مدارس بازرسی‌ها و نظارت‌های لازم انجام شد ادامه داد: عمده‌ترین مسئله در ایام بازگشایی مدارس فروش محصولات بی‌کیفیت توسط دست‌فروشان بود و در ادامه چالش‌هایی سرویس مدارس از جمله مسائلی بود که ما با آن مواجه بودیم و لازم است طی سال‌های آتی در خصوص آن‌ها تدابیر لازم انجام شود.

این مسئول بالابودن تعداد دانش‌آموزان در یک سرویس مدرسه را چالش دیگر دانست و بیان کرد: مشارکت در برگزاری نمایشگاه پاییزه اقدام خوبی بود که با مشارکت دستگاه‌های مختلف انجام شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وی مطرح کرد: میزان ثبت شکایت در سامانه ۱۲۴ سازمان صمت، هزار ۲۹۱ شکایت بوده که به هزار و ۲۵ مورد شکایت رسیدگی شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه تعداد تولیدات داخلی تایر ۱۵۵ هزار و ۸۲۴ مورد تایر تخصیص داده شده است بیان کرد: در خصوص تایر ۱۸۱ مورد بازرسی و ۹۰ مورد پرونده تشکیل شده است که به‌طورکلی تعداد تایرهای تخصیص یافته ۵۸ هزار و ۲۶۰ عدد بوده که از این تعداد ۴۰ هزار و ۷۷۱ مورد تخصیص داده شده و ۱۷ هزار ک ۴۸۹ مورد باقی مانده است.

وی در پایان بیان کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق نیز طی هفت ماه گذشته ۴ هزار و ۵۲۵ مورد بازرسی انجام شده که آمار بازرسی نسبت به سنوات گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است و در این زمینه ۲۲۸ پرونده تشکیل شده که عمده کالاهای آن مربوط به سیگار، لوازم‌آرایشی و مواد غذایی بوده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.