ساماندهی صنوف آلاینده نقش مهمی در کاهش ترافیک دارد

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 01 آبان 1403 - 13:04
شهردار سنندج گفت: ملاک عمل شهرداری سنندج در صدور پروانه در سایت ساماندهی صنوف آلاینده، عمل به قانون است.

سیدانور رشیدی، امروز سه شنبه(1 آبان) در مراسم آغاز اجرای طرح ساماندهی صنوف آلاینده در شهر سنندج اظهار کرد: صنوف آلاینده بر خلاف ادبیاتی که وجود دارد نه تنها مزاحم نیستند، بلکه در مسیر خدمت به جامعه نقش مهمی دارند.

وی افزود: عدم ساماندهی و مکان‌یابی برای این صنوف در زمان خود موجب شده که امروز به واسطه جنس کاری که دارند به لحاظ صوتی، بصری، بهداشتی و غیره، آلایندگی و مشکلاتی را برای شهر و شهروندان ایجاد کنند.

شهردار سنندج وجود صنوف آلاینده را در برخی از معابر یکی از اصلی‌ترین مشکلات شهر سنندج دانست و گفت: فعالیت این صنوف علاوه بر آلایندگی‌های صوتی و آشفتگی بصری، موجب بروز ترافیک در بسیاری از معابر شهر شده است.

رشیدی، با تاکید براینکه برنامه‌ریزی انتقال صنوف آلاینده باید دقیق، جامع و با سرعت انجام شود، گفت: برنامه‌ریزی دقیق باید برای مدیریت فضا استقرار این واحدها انجام گیرد.

وی تصریح کرد: در همین راستا توان مدیران ذیربط و شورا و شهرداری دور ششم بر ساماندهی این صنوف در فضایی بالغ بر ۴۸ هکتار از اراضی ملی واگذاری مسکن و شهرسازی است.

شهردار سنندج افزود: ساماندهی این صنوف نقش مهمی در کاهش ترافیک و آلودگی‌های سمعی و بصری خواهد داشت.

رشیدی با بیان اینکه اگر در زمینه اختصاص اراضی مسکن در زمان خود به درستی عمل می‌شد قطعا شاهد شکل‌گیری حاشیه شهرها و نواحی منفصل شهری با مجموعه زیادی از مشکلات نبودیم، گفت: امروز همه باید در کنار هم از بخش دولتی و خصوصی زمینه را برای ایجاد سایت‌های منظم و دارای زیرساخت‌های لازم برای ساماندهی صنوف آلاینده در سطح شهر بکار بگیریم.

وی عنوان کرد: در زمینه ساماندهی صنوف آلاینده قانون وظایف هر بخش و دستگاه را به صورت واضح تعیین کرده و باید اقدامات بر اساس این چارچوب جلو برود.

شهردار سنندج گفت: در اجرای این طرح دستگاه واگذارکننده، مسکن و شهرسازی است که ۴۸ هکتار زمین را به ساماندهی صنوف مزاحم اختصاص داده که در فاز نخست ۲۵۰ واحد از فلزکاران و مصالح فروشان ساماندهی می‌شوند.

به گفته رشیدی، سازمان صمت به عنوان دیگر متولی در این حوزه برای اراضی واگذار شده راه و شهرسازی جواز تاسیس واحدهای آلاینده را صادر کرده است و در مرحله بعدی کار وارد فاز کارگروه‌های زیربنایی و کمیسیون‌های مربوطه خواهد شد و از نظر تفکیک، شوارع و معابر، دسترسی، مسائل زیست‌ محیطی مورد بررسی و بعد از تائیدیه به مرحله صدور پروانه شهرداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: شهرداری براساس قانون تمام مسائل را در زمینه نحوه دسترسی خود صنوف و همشهریان و تائیده فنی، تائیدیه‌های زیست محیطی و غیره اقدام به صدور پروانه انجام خواهد شد.

شهردار سنندج تصریح کرد: در مرحله ابتدایی کار هستیم امیدواریم بتوانیم این مطالبه بیش از یک دهه‌ای مردم را در ساماندهی صنوف آلاینده جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.