روایت سخنگوی قوه قضاییه از اتهام و محکومیت نیلوفر حامدی و الهه محمدی

خبرآنلاین سه شنبه 01 آبان 1403 - 13:11
نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر این  که «با توجه به مورد عفو قرار گرفتن برخی از زندانیان سیاسی طی عفو اعلام شده در اعیاد اخیر انتظار می‌رفت که روزنامه‌نگاران محبوس یعنی ویدا ربانی، سعیده شفیعی و روح‌الله نخعی و همچنین الهه محمدی و نیلوفر حامدی هم مشمول این عفو قرار گیرند. علت عدم اعلام اسامی این افراد در میان عفو شدگان چه بوده است؟ آیا حساسیت خاصی نسبت به عفو و آزادی روزنامه‌نگاران وجود دارد؟» گفت: متهمین و محکومانی که پرونده آنها واجد شرایط عفو مقام معظم رهبری به عنوان یک عفو معیاری در سال ۱۴۰۱ و در جریان اغتشاشات بود نسبت به آنها عفو اعمال شد و پرونده افرادی که مشمول آن عفو می‌شدند مختومه شد اما پرونده تعدادی از افراد مربوط به اغتشاشات نبود بلکه مرتبط با سال‌های قبل از آن در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه‌های امنیتی بود که در سیر رسیدگی قرار داشت.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به پرونده الهه محمدی و نیلوفر حامدی خبرنگاران بازداشتی گفت: پیگیری‌های ما نشان می دهد آن بخش از پرونده این افراد که مربوط به ۱۴۰۱ بود مشمول عفو شد اما اتهاماتی مربوط به پیش از این زمان داشتند که امنیتی بود و به حوزه خبر مربوط نبود. این پرونده سیر مراحل اجرایی خود را دنبال کرد و به اجرای احکام ارسال شده است.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی از سال‌های گذشته  اطلاع رسانی و تلاش برای ایجاد شفافیت در حوزه های مختلف را در دستور کار قرار داده است و انتقاد از این دستگاه و پیگیری برای بررسی موضوعاتی که در این حوزه صورت می‌گیرد را از خبرنگاران درخواست کرده است.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: نه تنها هیچگونه حساسیتی نسبت به خبرنگاران نبوده بلکه تا کنون حمایت‌های لازم از اصحاب رسانه صورت گرفته است زیرا ما اعتقاد داریم که هرجا اصحاب رسانه و خبرنگاران در جهت تنویر افکار عمومی، حاکمیت را یاری کردند، وظایف نظارتی حاکمیت به درستی انجام می شود بنابراین امیدوارم برخورد با معدود افرادی که تحت پوشش رسانه اقدام به اقدامات مجرمانه می کنند،  حرکت عظیمی که برای کمک به جریان رسانه ای کشور  و حمایت از این جریان صورت میگیرد را تحت الشعاع خود قرار ندهد.

۲۳۳۲۳۶

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.