افزایش دو برابری دانشجویان پزشکی در همدان

خبرگزاری مهر سه شنبه 01 آبان 1403 - 13:31
همدان ـ مدیر امور خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش دو برابری دانشجویان پزشکی طی سه سال اخیر در همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حسن زائری اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان دارای ۸ خوابگاه دولتی و ۵ خوابگاه خصوصی است که در مجموع ۳ هزار و ۲۰۰ تخت در خوابگاه‌های دولتی و ۵۶۰ تخت در خوابگاه‌های خصوصی طرف قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی همدان، در اختیار دانشجویان قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در خوابگاه‌های خصوصی، همانند خوابگاه‌های دولتی، خدمات تغذیه ارائه می‌شود؛ امری که در سایر دانشگاه‌های کشور رایج نیست.

مدیر امور خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اسکان ۳ هزار و ۷۶۰ دانشجو در خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان، گفت: با افتتاح خوابگاه شهید همدانی با ظرفیت ۳۰۰ نفر در سال ۱۴۰۰ اقدام خوبی در این حوزه بود که دانشجویان رشته‌های داروسازی، دندان‌پزشکی و پزشکی در این خوابگاه ساکن هستند.

زائری لطف به افتتاح خوابگاه ریحانه ۲ با ظرفیت ۶۰۰ دانشجوی دختر در مهر ماه سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: بهمن ماه سال ۱۴۰۱ نیز بیش از ۲۰ واحد خوابگاه متاهلی به مجموعه خوابگاه‌های دانشگاه افزوده شد و در حال حاضر بیش از ۵۰ واحد خوابگاهی متاهلی در اختیار دانشجویان دستیاری قرار گرفته است.

وی از افتتاح ۲۰ واحد جدید خوابگاه متاهلی در آینده نزدیک خبر داد و به چالش‌های موجود در خصوص افزایش ظرفیت اسکان دانشجویان با توجه به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی اشاره کرد.

مدیر امور خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: برای رفع کمبود ظرفیت خوابگاه‌ها، سال اول تحصیل، از ظرفیت خوابگاه‌های خودگردان نیز استفاده خواهیم کرد.

وی یادآور شد: خوابگاه ریحانه ۲، اولین خوابگاهی بود که در دولت سیزدهم با استفاده از تسهیلات بانکی به بهره‌برداری رسید، در حالی که برخی دانشگاه‌ها با وجود دریافت وام‌های بانکی، تاکنون موفق به افتتاح خوابگاهی نشده‌اند.

زائری لطف خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار خوابگاه خصوصی با دانشگاه علوم پزشکی همدان قرارداد دارند و هزینه اجاره ۱۲ ماهه این خوابگاه‌ها توسط دانشگاه پرداخت می‌شود.

وی به چالش‌های پیش‌روی دانشگاه‌های کشور در اسکان دانشجویان به‌دلیل افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی اشاره کرد و گفت: این موضوع که رشته پزشکی دوره‌ای هفت ساله دارد و سالانه ۲۰ درصد به تعداد دانشجویان پزشکی افزوده می‌شود، قابل توجه است.

مدیر امور خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی باعث ایجاد کمبود در ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه شده است با تاکید بر اینکه ظرفیت فعلی خوابگاه‌ها پاسخگوی این افزایش نیست، افزود: برای جبران این کمبود، در سال اول از ظرفیت خوابگاه‌های خودگردان استفاده خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۸ خوابگاه دولتی و ۵ خوابگاه خصوصی در دانشگاه وجود دارد که ۳ هزار و ۲۰۰ تخت در خوابگاه‌های دولتی و ۵۶۰ تخت در خوابگاه‌های خصوصی به دانشجویان اختصاص یافته است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.