توسعه فعالیت‌های فرهنگی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

خبرگزاری مهر سه شنبه 01 آبان 1403 - 13:33
بیجار- امام جمعه بیجار گفت: توسعه فعالیت‌های فرهنگی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خورشیدی پیش از ظهر سه شنبه در نشست با فعالان فرهنگی و دینی شهرستان بیجار اظهار کرد: زیر بنای تمام کارها در جامعه بحث فرهنگی است و در هر عرصه‌ای که بخواهیم موفق باشیم باید وارد عرصه فرهنگی شویم

وی با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی هم از طریق جبهه فرهنگی قصد صدمه زدن دارند، تصریح کرد: جهاد تبیین اهمیت بسیار زیادی دارد و باید در حوزه فرهنگ تلاش بیشتری کنیم چرا که غفلت از این حوزه زبان‌های زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به مقوله جهاد تبیین اشاره دارند و بر این مهم تاکید کرده‌اند که باید توسط همه اقشار جامعه مورد توجه باشد.

امام جمعه بیجار افرود: طبق روایتی از ائمه اطهار؛ شیطان گفته به پنج گروه نمی‌توانم نفوذ کنم یک کسی که با نیات درست به خدا پناه ببرد و کار را انجام دهد شیطان نمی‌تواند به آن نفوذ کند ما هم باید کارهای خود را با نیت الهی و در راستای خدمت به مردم انجام دهیم و در واقع نیت را خالص کنیم.

حجت الاسلام خورشیدی یادآور شد: دومین گروه انسان‌هایی هستند که بسیار تسبیح و ذکر خداوند را می‌گویند و در خلوت دائم الذکر هستند و سومین گروه که شیطان به آنها نفوذ نمی‌کند کسانی هستند که هرچه برای خود می‌پسندند برای دیگران هم بپسندند.

وی چهارمین گروه را کسانی برشمرد که اگر مصیبت و گرفتاری دارند صبور هستند و بی تابی نمی‌کنند و افزود: گروه پنجم نیز شامل کسانی است که غم و غصه روزی را نمی‌خورند و اینها کسانی هستند که شیطان می‌گوید نمی‌تواند به آنها نفوذ کند

امام جمعه بیجار با اشاره به فضای مجازی و آسیب‌های موجود در آنکه دامنگیر جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان شده است، اضافه کرد: امروز در فضای مجازی و حقیقی شاهد آسیب‌های اجتماعی هستیم و باید هوشیار باشیم با انجام فعالیت‌های فرهنگی زمینه کاهش آسیب‌ها را مهیا کنیم.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.