۹۲ هزار اثر در سامانه پژوهشگران حوزه علمیه ثبت شده است

خبرگزاری مهر سه شنبه 01 آبان 1403 - 14:13
قم- معاون پژوهش حوزه‌های علمیه گفت: بالغ بر ۹۲ هزار اثر و مقاله طلاب در سامانه پژوهشگران ثبت شده و بیش از ۸۶ هزار اثر ارزیابی اجمالی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری پانزدهمین جشنواره علامه حلی که در مرکز انجمن علمی حوزه‌های علمیه قم برگزار شد، اظهار کرد: رسالت امر پژوهش بر عهده معاونت پژوهش‌های حوزه علمیه است که در یک لایه اول خود ایجاد هماهنگی و راهبری تحقیق و پژوهش در حوزه علمیه در سطح حرفه‌ای با مراکز پژوهشی را دارد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه بیان کرد: معانت پژوهش حوزه‌های علمیه با مقوله تحقیق و حکمرانی ارتباط دارد که فعالیت‌ها با مشارکت و تنظیم برخی اسناد در کمیسیون عالی شورای عطف وزارت علوم و فناوری و شورای انقلاب فرهنگی و بنیاد علم ایران انجام شده و سیاست‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: نهادینه سازی پژوهش در نظام حوزه‌های علمیه در سطوح مختلف و مراکز آموزشی از دیگر رسالت‌های معاونت پژوهش در حوزه‌های علمیه است.

حجت الاسلام مقیمی حاجی ابراز کرد: پیرو ماموریت پژوهش سلسله برنامه‌ها و طرح‌های متعددی در واحد آموزشی و نظام آموزش تدوین شده و در دست اجرا است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه تصریح کرد: امر پژوهش به نوعی زیر ساختی است و علم و پژوهش در دراز مدت نهادینه و موجب ارتقا طلاب و جامعه می‌شود

وی گفت: در سطوح مختلف حوزه علمیه چندین طرح در دستور کار قرار دارد و طلاب بایستی مقالاتی بنویسند تا با بحث پژوهش آشنا شوند.

حجت الاسلام مقیمی حاجی عنوان کرد: در مدارس حوزه‌های علمیه کانون‌های علمی و پژوهشی مستقر شده است که آنها محل مهارت آموزی و تمرین و مشق پژوهش به صورت اختیاری ویژه طلاب است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه اذعان کرد: حدود سه هزار استاد از حوزه‌های علمیه در کارگاه‌های روش تحقیق شرکت کرده‌اند و در سال ۱۳۹۹ حدود ۵۰ نشریه و امروز ۱۸۰ نشریه تدوین و تنظیم شده است.

وی تصریح کرد: رشد نشریات واحد آموزشی و مدیریت طلاب نشان می‌دهد که پژوهش‌ها منجر به ایجاد مهارت شده‌اند و مدارس به این ظرفیت رسیده‌اند که نشریه تولید کنند.

حجت الاسلام مقیمی حاجی گفت: در سال آغازین جشنواره علامه حلی حدود دو هزار مقاله ویژه برادران و خواهران ارسال شد که امروز به بیش از ۱۲ هزار مقاله ویژه برادران و خواهران ۱۸ هزار مقاله رسیده است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه اظهار کرد: نسل جدید طلاب با امر آموزش و پژوهش انس دارند و حوزه بر این عرصه سرمایه گذاری می‌کند.

وی ادامه داد: سامانه فعالیت پژوهش گران برای نخستین بار راه اندازی شده که به عنوان سامانه جامعه برای دفتر مقام معظم رهبری، نخبگان و برخی دستگاه‌های حاکمیت فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام مقیمی حاجی افزود: طلاب می‌توانند از طریق پیشخوان سامان فعالیت پژوهشگران وارد شوند و به دسترسی و در داشبورد ثبت اثر کنند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته بیش از ۹۲ هزار اثر در سامانه پژوهشگران ثبت شده و بیش از ۸۶ هزار اثر ارزیابی اجمالی شده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.