بیش از ٧٠ درصد از تسهیلات حوزه مشاغل خانگی پرداخت شده است

خبرگزاری مهر سه شنبه 01 آبان 1403 - 14:20
همدان ـ معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری همدان گفت:بیش از ٧٠ درصد از تسهیلات حوزه مشاغل خانگی توسط بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله ربانی‌مهر پیش از ظهر روز سه‌شنبه در نشست مشورتی و هم‌اندیشی دهیاران بخش مرکزی همدان که با موضوع تخصصی اشتغال و کارآفرینی در روستاهای بخش مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ٧٠ درصد از تسهیلات ابلاغی در حوزه مشاغل خانگی توسط بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شده و می‌طلبد بانک‌های عامل نسبت به پرداخت تسهیلات جدیت بیشتری داشته و این میزان را به ١٠٠ درصد برسانند.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری همدان افزود: بر اساس تسهیلات ابلاغی، بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات مربوطه از جمله تسهیلات تبصره ١٨ به متقاضیان هستند و دهیاران نیز باید اهتمام ویژه‌ای در حوزه اشتغال و کارآفرینی داشته و نسبت به اطلاع رسانی و معرفی افراد به دستگاه‌های متولی اقدام کنند.

بخشدار مرکزی همدان نیز در این جلسه گفت: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی، وجود زیرساخت‌های لازم و نزدیکی به مرکز استان، بر اساس بررسی‌های به عمل آمده بیش از ٢٨۶ واحد تولیدی، کارگاهی، صنعتی، کشاورزی و مشاغل خرد خانگی در سطح روستاهای بخش مرکزی فعالیت داشته و تأثیر بسزایی در رونق تولید، کارآفرینی و اشتغالزایی دارد.

محمدحسن دهبانی افزود: در حال حاضر نیز افراد زیادی متقاضی راه اندازی واحدهای تولیدی و کارگاهی و خانه‌های بومگردی در سطح روستاها هستند که می‌طلبد دستگاه‌های متولی و همچنین بانک‌های عامل نسبت به صدور مجوز و تسهیلات بانکی مساعدت نمایند.

وی یادآور شد: بر اساس هماهنگی به عمل آمده با فرماندار به عنوان پایلوت، کارگاه‌های آموزشی و تخصصی در زمینه اشتغال و کارآفرینی در ۵ روستای بخش مرکزی در آبان امسال و به منظور توسعه کسب و کار و توانمندسازی روستاهای برگزار می‌شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.