۶ واحد قابلیت تبدیل شدن به واحد خلاق را دارند

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 01 آبان 1403 - 14:24
مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری لرستان گفت: واحدهای خلاق در تولید یا ارائه کالا یا خدمات دارای نوآوری و خلاقیت هستند و در این استان، شش واحد قابلیت تبدیل شدن به واحد خلاق را دارند.

عبدالمجید فرج‌الهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در کنار گسترش و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های دیگری ظهور یافته‌اند که بر مبانی خلاقیت و نوآوری، الگوهای مناسب و نوآورانه در کسب و کار دارند و با عنوان شرکت‌های خلاق در زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی کشور ظهور کرده‌اند و مراحل رشد و پیشرفت را پشت سر می‌گذارند.

وی با بیان اینکه شش واحد قابلیت تبدیل شدن به واحد خلاق را در استان دارند که پارک علم و فناوری حمایت لازم برای تبدیل کردن آنها به شرکت فعال انجام می‌دهد، ادامه داد: واحدهای خلاق مجموعه‌ای از شرکت‌هایی هستند که محصولات و خدماتی را که ارائه می‌کنند لزوماً دارای پیچیدگی فنی نیستند، اما در تولید یا ارائه کالا یا خدمات دارای نوآوری و خلاقیت هستند.

مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری لرستان با بیان اینکه چنانچه شرکت‌ها بخواهند در دسته خلاق قرار گیرند باید هفت ویژگی داشته باشند، گفت: داشتن یکی از شخصیت‌های حقوقی قابل‌ ثبت در نظام قانونی کشور، خصوصی بودن شرکت، دانش‌بنیان نبودن محصول یا خدمت، حوزه محصول یا خدمت مرتبط با حوزه‌های خلاق یادشده در آیین‌نامه باشد، محصول یا خدمت تولید یا ارائه شده باشد (صرف ارائه طرح قابل پذیرش نیست)، نوآورانه بودن محصول یا خدمت به این معنی که نسبت به فعالیت‌های مشابه در سطح کشور دارای سطح تمایز باشد، داشتن ظرفیت مربوط به اثربخشی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگ از جمله این هفت ویژگی است.

فرج‌الهی ادامه داد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان شناور است و اکنون ۴۳ شرکت دانش‌بنیان در استان وجود دارد که از این تعداد، ۲۲ شرکت در پارک علم و فناوری مستقرند.

وی بیان کرد: عمده فعالیت این شرکت‌ها در حوزه IT، الکترونیک، کشاورزی و ... است و عمده درخواست‌ها و تقاضاها در بحث صنایع خلاق بخش صنایع‌ دستی، گردشگری و میراث فرهنگی است.

مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری لرستان افزود: صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی مستقر در پارک‌های علم و فناوری می‌تواند به‌عنوان یک حامی مالی در بحث اعطای تسهیلات، صدور ضمانتنامه، سرمایه‌گذاری، کارگزاری و عاملیت به کمک شرکت‌های فناور، خلاق و دانش‌بنیان پارک علم و فناوری بیاید.

انتهای پیام 

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.