تداوم سامانه سرد و بارشی طی ۲ روز آینده در اردبیل

خبرگزاری مهر سه شنبه 01 آبان 1403 - 14:54
اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی سامانه سرد و بارشی در استان فعال بوده و طی ۲ روز آینده در بیشتر مناطق ادامه خواهد داشت.

مجید کوهی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پیرو هشدار صادره هواشناسی، از عصر دیروز با نفوذ سامانه سرد و بارشی به منطقه، ضمن کاهش محسوس دمای هوا در تمام مناطق استان، بارش باران و در ارتفاعات بارش برف رخ داد.

وی با اشاره به ثبت بیشترین میزان بارش باران طی دیشب تا صبح امروز در ایستگاه‌های باران‌سنجی گرده (نمین) با ۱۵ میلیمتر اطهار کرد: همچنین در نمهیل (خلخال) با ۱۰ میلیمتر، زهرا (گرمی) با ۷ میلیمتر، مشگین‌شهر با ۶ میلیمتر و بیشترین بارش برف در میان رودان (خلخال) با ۷ سانتیمتر و آلوارس (سرعین) با ۵ سانتیمتر به ثبت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: همچنین بر اساس نقشه‌های هواشناسی، سامانه سرد و بارشی همچنان تا صبح پنجشنبه در استان فعال بوده و طی دو روز آینده در بیشتر مناطق استان به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان بارش باران و برف پیش بینی می‌شود.

کوهی ادامه داد: هرچند اوج بارش از عصر امروز تا قبل از ظهر فردا است؛ اما به صورت پراکنده در مناطقی از استان تا صبح پنجشنبه نیز احتمال می‌رود.

وی با بیان اینکه از روز پنجشنبه با خروج سامانه بارشی ضمن پایداری نسبی شرایط جوی، آسمان استان صاف تا نیمه ابری بوده و در اواسط روزها دمای هوا به طور نسبی افزایش می‌یابد، گفت: ضمن اینکه هوای سرد با کمینه دمای صفر و زیر صفر درجه سلسیوس در ساعات شبانه و اوایل صبح تداوم دارد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل خاطرنشان کرد: لذا جهت جلوگیری از خسارات احتمالی رعایت توصیه‌های صادر شده در هشدار هواشناسی شماره ۱۲ - سطح نارنجی تاکید می‌شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.