وجود مدارس ناایمن در شهر نهاوند

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 01 آبان 1403 - 14:55
فرماندار شهرستان نهاوند با اشاره به وجود مدارس در بافت فرسوده این شهر، گفت: در شهر نهاوند مدارسی داریم که هر لحظه ممکن است بر سر دانش‌آموز فرو بریزد.

ضرغام احمدوند روز سه‌شنبه یکم آبان‌ماه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان نهاوند که در محل این اداره برگزار شد، اظهار کرد: مدارسی در شهر نهاوند و در بافت فرسوده این شهر وجود دارد که به خاطر فرسودگی و با یک زلزله ممکن است هر لحظه روی سر دانش‌آموزان فرو بریزد.

وی‌ با بیان اینکه در بحث نوسازی مدارس در شهرستان نهاوند از ۲۴ پروژه آموزش و پرورش۱۴ مدرسه را تحویل و ۱۰ مدرسه باقی‌مانده است و از سال ۹۰ تا ۱۴۰۰ شاید ۱۰ فضای آموزشی در شهرستان ساخته نشده است، افزود: اعتبارات دولتی آموزش و پرورش  نهاوند کم و دست‌ این اداره برای تعمیرات خالی است و اگر خیرین نباشند سرانه سالانه هر دانش‌آموز ۲۰ هزار تومان هم نمی‌شود پرداخت کرد.

وی ادامه داد: این جلسه از مهمترین جلسات شهرستان است که باید مصوباتش اجرایی و عملی و علت و عدم حضور اعضای شورای آموزش و پرورش و همچنین نماینده نوسازی مدارس در این جلسه باید پیگیری شود.

فرماندار نهاوند با گلایه از نوسازی مدارس استان همدان به علت عمل نکردن به تعهداتش در شهرستان، گفت: متاسفانه اداره‌کل نوسازی مدارس استان به تعهدات خود در شورای آموزش و پرورش شهرستان عمل نکرده و باعث گلایه‌هایی شده است که بنده موضوع را از طریق معاون عمرانی استانداری پیگیری می‌کنم.

احمدوند با اشاره به اینکه کم‌کاری هیچ مدیر و نهادی در حوزه آموزش و پرورش پذیرفتنی نیست، بیان کرد: پذیرفته نیست که کاری به دستگاهی واگذار و مصوب شود بعد در انجام آن کار قصور و کوتاهی صورت بگیرد و کار همچنان معطل بماند.

وی با تأکید براینکه در حوزه آموزشی و فرهنگی در شهرستان مشکلات و کمبودهایی وجود دارد که نیاز است مدیران دستگاه‌های اجرایی همراهی و مساعدت لازم برای پیشبرد پروژه‌های آموزش و پرورش از جمله احداث چمن مصنوعی پروژه‌های شهید سلیمانی و آسفالت داشته باشند، از ادارات متولی در اجرای پروژه‌های طرح شهید سلیمانی در شهرستان به علت عدم حضور در این جلسه و عدم اجرای تعهداتشان در این پروژه‌ها گلایه کرد.

فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ارگانی است که همه با آن سروکار داریم و همه در موضوعات این ارگان شریک هستیم، یادآور شد: آموزش‌و پرورش نهاوند با توجه به اعتبارات و تا زمانی که آسیبی به کسی نرسیده است با اولویت بررسی و پیگیری کند و مدارسی که مشکل دارند مشکلات آن‌ها را برطرف کنند.

احمدوند خاطرنشان کرد: اداره نوسازی هم باید پای کار باشد و براساس اعتبارات و با توجه به شروع فصل بارش‌ها، نوسازی مدارس را در دستور کار قرار دهد.
انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.