همکاری با مجموعه‌های مختلف لازمه‌ی ترویج بازی‌های بومی، محلی

خبرگزاری مهر سه شنبه 01 آبان 1403 - 14:58
اردبیل- رییس هیئت روستایی استان اردبیل گفت: ترویج فرهنگ بازی‌های بومی، محلی و آیین‌های سنتی نیاز به همکاری با مجموعه‌های مختلف دارد.

به گزارش خبرنگار مهر علی تقی‌زاده ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فی ما بین هیأت ورزش روستایی استان اردبیل با آموزشکده ملی مهارت دختران اردبیل اظهار کرد: ترویج فرهنگ بازی‌های بومی محلی و آئین‌های سنتی نیاز به این دارد که با مجموعه‌های مختلف همکاری انجام شود،

وی با بیان اینکه بازی‌های بومی و محلی و ورزش‌های سنتی، هویت فرهنگی هر کشوری در حوزه ورزش آن کشور است، افزود: این ورزش به عنوان بخشی از میراث فرهنگی ماندگار در پهنه ورزش، دارای جنبه‌های نشاط و شادابی و پیوستگی عمیق با زندگی و معیشت مردم در دوره‌های گذشته است و لذا از مهم‌ترین اجزای فرهنگ مردم هر ناحیه به شمار می‌آید.

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی استان اردبیل بیان کرد: بررسی تاریخ بسیاری از مسابقات رسمی ورزشی که در حال حاضر در دنیا انجام می‌شود، نشانگر آن است که ورزش‌های امروزی برخاسته از فرهنگ اقوام و ملل جهان در گذشته‌های دور و نزدیک بوده و نشأت گرفته از ورزش‌های بومی و بازی‌های سنتی است.

تقی‌زاده ادامه داد: همچنین از طریق بررسی این ورزش‌ها و بازی‌ها می‌توان ویژگی‌های فرهنگی هر منطقه را مورد شناسایی قرار داد زیرا که این بازی‌ها با خصوصیت‌های نیک انسانی ارتباط دارد.

وی تصریح کرد: توجه به ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی علاوه بر تأثیرات جسمانی فواید قابل ملاحظه‌ای در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، روحی و روانی، بین المللی و گردشگری برای مردم و کشور خواهد داشت و ما هم تلاش خواهیم کرد در راستای ترویج این بازی‌ها توجه آحاد مردم به ویژه نسل نوجوانان و جوانان با همکاری نهادهای مختلف و دستگاه‌های اجرایی اقدام بکنیم.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.