پیش بینی برداشت ۳ هزار تن پسته از مزارع تفت

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 01 آبان 1403 - 15:22
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفت گفت: پیش بینی می‌شود از مجموع ازپنج هزار و ۵۰۰ هکتار باغات پسته شهرستان تفت حدود ۳ هزار تن پسته برداشت شود.

«حسن بنی‌اسدی» در خصوص جزئیات این خبر گفت: از مجموع حدود ۱۶ هزار هکتار از باغ‌ های شهرستان تفت، بیش ازپنج هزار و ۵۰۰ هکتار آن به کشت پسته اختصاص دارد، که برداشت آن از مهرماه آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفت با اشاره به اینکه عملیات فرآوری بهداشتی پسته توسط ۲۵ ترمینال ضبط پسته فعال در شهرستان انجام می‌شود، افزود: پیش بینی می‌شود از مجموع باغات پسته شهرستان تفت حدود ۳ هزار تن پسته برداشت شود.

وی با بیان اینکه در زمان برداشت محصول پسته زمینه اشتغال برای بیش از ۴۰ هزار نفر در سطح باغات شهرستان فراهم می‌شود، گفت: میانگین برداشت پسته در شهرستان تفت بیش از ۸۰۰ کیلو گرم پسته خشک در هکتار است.

بنی‌اسدی به درآمدزایی در حوزه کشاورزی با رعایت الگوی صحیح کشت اشاره و خاطرنشنا کرد: با کاشت گیاهانی مقاوم به کم آبی نظیر پسته و بخصوص گیاهان دارویی مانندگل محمدی، زیره سبز و سیاه و همچنین آنغوزه می‌توانیم به سمت تغییر الگوی کشت حرکت کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی تفت،  عمده پسته باغ‌های شهرستان تفت پسته اکبری، احمد آقایی، کله قوچی و فندقی است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.