ربات چینی رکورد پرش ایستاده را شکست (ویدئو)

فرارو سه شنبه 01 آبان 1403 - 15:22

در ویدئویی که به تازگی منتشر شده یک ربات G ۱ با کمک مفاصل پیشرفته خود که ۲۳ تا ۴۳ درجه آزادی حرکت و تا ۱۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند، پرش ایستاده ۴.۶ فوتی انجام می‌دهد. طبق اطلاعات موجود در ویدئو ربات G ۱ می‌تواند به طور ایستاده پرشی به طول ۱.۴ متر انجام دهد که احتمالا بلندترین پرش یک ربات انسان نما در این ابعاد درسراسر جهان است.

به گزارش مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، همچنین در این ویدئو برخی از ویژگی‌های جدید سگ رباتیک شرکت به نام Go ۲ نیز نمایش داده شده است.

ربات یونی تری با ارتفاع ۱.۳۲ متر با وزن ۳۵ کیلوگرم به راحتی تا می‌شود. G ۱ مجهز به حسگر ۳ D LiDAR، دوربینی با حسگر عمق و مجموعه میکروفون‌هایی با قابلیت از بین بردن سروصدا است. این ابزار به دستورات صوتی پاسخ می‌دهد و بازخورد صوتی را از طریق یک بلندگوی استریو ۵ ولتی فراهم می‌کند.

همچنین ربات j دارای یک باتری ۹ هزار میلی آمپری و عمر هر بار شارژ آن ۲ ساعت است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.