اجرای قریب الوقوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان؟

افکار نیوز سه شنبه 01 آبان 1403 - 15:49
همسان سازی حقوق بازنشستگان موضوع بسیار با اهمیتی است.

به گزارش افکار نیوز،پس از گذشت ۷ ماه در نهایت سازمان برنامه‌وبودجه از  اجرای قریب‌الوقوع قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از طریق صدور احکام و پرداخت مطالبات آنها خبر داد،این تصمیم به منظور افزایش توان خرید بازنشستگان و تعادل در درآمد آنها اتخاذ شده است،همچنین این اقدام به منظور حمایت از بازنشستگان و کاهش تأثیر تورم و تأمین مالی آنها صورت گرفته است.

بی تردید اتخاذ این تصمیم به منزله افزایش قابل توجهی در عدالت اجتماعی میان بازنشستگان و کارمندان شاغل در کشور محسوب می‌شود و با  اجرای آن حقوق بازنشستگی افراد به یک حد متعادل نزدیک می‌شود و تفاوت‌های میان آنان و کارمندان فعال کمتر خواهد شد. این اقدام می‌تواند به رفع برخی از مشکلات اقتصادی بازنشستگان کمک کند.

در این راستا احسان عظیمی راد نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با افکارنیوز پیرامون همسان سازی حقوق بازنشستگان می گوید:بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان به ویژه برای افرادی که حداقل حقوق ممکن را دریافت می کنند بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مشهد و کلات با بیان اینکه این طرح‌ها و لوایح در کمیسیون‌های مربوطه مورد بررسی قرار خواهند گرفت،تاکید می کند:طبیعتا طرح ها و لوایح مربوط به همسان سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون های مربوطه بررسی خواهند شد و در صحن علنی مجلس به تصویب می رسند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر تلاش نمایندگان مجلس در این راستا، یادآور می شود:قطعا مجلس از حداکثر توان خود استفاده می کند طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان محقق شود و هر گونه خلائی در این راستا عملکرد مسئولان دولتی را زیر سوال  خواهد برد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دوازدهم خاطرنشان می کند:امیدواریم به زودی در حوزه همسان سازی حقوق بازنشستگان شاهد تصویب این طرح و اجرای آن توسط دولت باشیم تا بحث حقوق بازنشستگان عزیز را در قالب قانون همسان سازی از جنبه عدالت به شرایط بهتری رهنمون و نزدیک کند.

در نهایت انتظار می رود که در آینده نه چندان دور، اقدامات موثری در راستای همسان سازی و بهبود روند پرداخت حقوق بازنشستگان صورت گیرد تا  این سرمایه های ارزشمند در کشور بتوانند امتیازات و حقوق خود را با عدالت بیشتری دریافت کنند.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.