تولید ۵۰۰ میلیون مترمربع کاشی و سرامیک در سال

صدا و سیما سه شنبه 01 آبان 1403 - 15:52
­مدیر انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک گفت: سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون مترمربع کاشی و سرامیک در کشور تولید می‌شود که ۴۰ درصد از آن یعنی حدود ۲۰۰ میلیون متر مربع را در سال صادر می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما ؛‌ آقای بهنام عزیززاده در حاشیه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کاشی و سرامیک افزود: بیش از ۱۵۰ واحد تولیدی کاشی و سرامیک در کشور فعال هستند که توانسته اند برای ۴۵۰ هزار نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد کنند.

 
 
وی اضافه کرد: ۹۵ درصد از مواد اولیه مورد نیاز کاشی و سرامیک از داخل کشور تامین می‌شود و ما فقط برخی از رنگ‌های مورد نیاز این صنعت را وارد می‌کنیم، این صنعت در کشور بومی سازی شده و بخشی از ماشین آلات نیز در کشور تولید می‌شود.
 
عزیززاده گفت: صنعت کاشی و سرامیک ایران از نظر تولید و صادرات در جایگاه پنجم دنیا قرار دارد و محصولات مان را به بیش از ۵۰ کشور جهان صادر می‌کنیم. 
 
وی افزود: این نمایشگاه فرصت مغتنمی است تا بازرگانان، انبوه سازان، طراحان، مهندسان، معماران، کاربران و همچنین دانشجویان رشته سرامیک بتوانند با آخرین دستاورد‌ها، طرح‌ها و ایده‌های جدید صنعت کاشی و سرامیک آشنا شوند.
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی تهران تا ۴ آبان ۱۴۰۳ هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب تهران میزبان علاقمندان است.
 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید