پذیرش ۱۰۶۷ دانشجوی جدید در دانشگاه علوم پزشکی بابل

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 01 آبان 1403 - 16:15
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل از پذیرش ۹۰۹ دانشجوی جدید در آزمون سراسری ۱۴۰۳ و ۱۵۸ دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی خبر داد.

دکتر محمد تقی‌پور سه‌شنبه ۱ آبان ماه در گفت‌وگویی با خبرنگاران در خصوص سال تحصیلی جدید و جذب دانشجویان جدیدالورود اظهار کرد: این دانشگاه بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور در سال تحصیلی جاری پذیرای ۹۰۹ دانشجوی جدید از آزمون سراسری سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ بوده است.

وی افزود: از این تعداد ۲۸۱ دانشجو در رشته پزشکی، ۸۳ نفر در رشته دندان پزشکی،۳۳ نفر در رشته داروسازی، ۸۷ نفر در دانشکده پرستاری و مامایی بابل، ۶۵ نفر در رشته‌های دانشکده توانبخشی، ۲۳۰ نفر در دانشکده‌های پیراپزشکی و بهداشت، ۶۶ نفر در رشته‌های دانشکده پرستاری و مامایی رامسر و ۶۴ نفر در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و فیزیوتراپی واحد پردیس خودگردان دانشگاه پذیرفته شده‌اند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل با ذکر این نکته که حدودا ۵۵ درصد پذیرفته شدگان دانشجوی دختر و ۴۵ درصد پسر هستند، گفت: در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دستیاری شامل مقاطع فوق تخصصی بالینی، دستیاری تخصصی پزشکی، دکترای تخصصی PhD و کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۵۸ دانشجوی جدید مورد پذیرش قرار گرفته‌اند.

این مسئول افزود: این دانشگاه برای اولین بار در سال ۱۴۰۳در مقاطع دکترای عمومی داروسازی، ارشد ویروس شناسی و گفتار درمانی پذیرای دانشجوی جدید بوده است.

 تقی‌پور با آرزوی موفقیت برای تمامی دانشجویان خاطرنشان کرد: تعداد کل دانشجویان در حال تحصیل و دانشجویان جدید الورود بیش از ۴۸۰۰ دانشجو است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.