فعالیت ۵۰۰ هزار زن روستایی در حوزه تولیدات کشاورزی خوزستان

صدا و سیما سه شنبه 01 آبان 1403 - 16:23
مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تعداد زنان روستایی فعال در حوزه تولیدات کشاورزی را ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

فعالیت ۵۰۰ هزار زن روستایی در حوزه تولیدات کشاورزی خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سیدیعقوب هاشمی امروز سه‌شنبه یکم آبان ۱۴۰۳ در حاشیه دومین رویداد ملی فناورانه، کشاورزی دانش بنیان و بهره‌ور بر مبنای حل چالش‌های راهبردی با محوریت زنان روستایی گفت: خوزستان رتبه نخست کشور را در حوزه کشاورزی دارد که این مهم با حمایت زنانی که مردان خود را در روستا حمایت و به تولید محصول کمک کردند، حاصل شده است.

وی با عنوان اینکه زنان روستایی بعد از تولید محصولات کشاورزی در حوزه صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات نیز فعال هستند و اقدامات قابل توجهی انجام دادند که باید حمایت شوند، افزود: ۵۰۰ هزار زن روستایی در حوزه تولیدات کشاورزی خوزستان فعالیت دارند که علاوه بر فرزندآوری و پرورش فرزند به اقتصاد خانواده نیز کمک می‌کنند.

هاشمی ترویج و آموزش کشاورزی را رسالت مهم سازمان جهاد کشاورزی در راستای افزایش بهره‌وری برای تولید محصولات ضروری و تامین امنیت غذایی کشور عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا اقداماتی در حال انجام است.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بر ضرورت کمک به توانمندسازی زنان روستایی با اجرای دوره‌های مهارتی، برپایی نمایشگاه و بازدید‌های یک روزه تاکید و اضافه کرد: زنان روستایی در نمایشگاه‌هایی که برگزار می‌شود می‌توانند توانمندی‌های خود را به جامعه معرفی و بازاریابی کنند.

وی می‌گوید: زنان روستایی باید برای تولید محصولات مورد نیاز با جامعه هدف ارتباط برقرار کنند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.