بخش کشاورزی در گذشته به لحاظ آمار، آسیب زیادی دیده است

خبرگزاری مهر سه شنبه 01 آبان 1403 - 16:30
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بخش کشاورزی در گذشته آسیب زیادی به لحاظ آمار دیده و سرشماری عمومی با این پیشینه نامناسب برای ما اهمیت زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اول آبان روز ملی آمار و برنامه‌ریزی در تقویم ایران نامگذاری شده است. مراسم گرامیداشت این روز با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس مرکز آمار ایران و جمعی از مدیران کشوری برگزار شد.

سید حمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در این مراسم گفت: امروز سه شنبه اول آبان روز مبارکی برای خانواده برنامه و بودجه است زیرا هم روز آمار و برنامه‌ریزی است و هم بر اساس قانون، لایحه بودجه باید تقدیم مجلس شود که هر دو صورت گرفت. تقارن هر دو را به فال نیک می‌گیریم.

وی افزود: در روزهای آینده واقعه مهم دیگری قرار است اتفاق بیفتد که در تأمین امنیت غذایی حائز اهمیت است. سرشماری عمومی کشاورزی برای برنامه‌ریزی این حوزه بسیار کمک‌کننده است.

پورمحمدی توضیح داد: نخست به دلیل جایگاه ۴ میلیون بهره‌بردار که حکومت برای حمایت از آنها باید آمار دقیق در اختیار داشته باشد. موضوع دوم، حساسیت اجرای سند امنیت غذایی است. اگر برای آن داده نداشته باشیم تصمیمات بر اساس حدس و گمان خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که در بخش کشاورزی به لحاظ داده آسیب دیده‌ایم، تاکید کرد: دقت در سرشماری با توجه به پیشینه نامناسب آن برای ما بسیار مهم است.

پورمحمدی در پایان به سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۴۰۵ اشاره کرد و گفت: تفاوت سرشماری این دوره با گذشته آمار ثبتی مبنا خواهد بود

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.