دردسر بزرگ برای نیمار؛ بازی الهلال باید 3 بر صفر شود!

خبرآنلاین سه شنبه 01 آبان 1403 - 16:59
باشگاه العین به دنبال تغییر نتیجه بازی هیجان‌انگیز با الهلال از طریق حکم انضباطی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ نیمار پس از یک سال دوری از میادین به دلیل مصدومیت، شب گذشته در جریان مسابقه الهلال عربستان در هفته سوم مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا مقابل العین امارات به میادین بازگشت و از دقیقه 77 به زمین رفت که حضور کوتاه مدتش در این بازی مهم برای سعودی‌ها دردسرساز شد.

ه گزارش ورزش سه، نیمار در تابستان 2023 از تیم پایتخت فرانسه، پاری سن ژرمن به الهلال پیوست. او تنها 5 بازی رسمی با الزعیم انجام داد تا اینکه در مهرماه سال گذشته دچار «پارگی رباط صلیبی» شد.

عصر دوشنبه 21 اکتبر 2024 (دیروز)، جادوگر برزیلی به میادین بازگشت و برای الهلال به میدان رفت که این دیدار که با برتری 5 بر 4 تیم سعودی مقابل العین امارات به پایان رسید.

نیمار که نامش از لیست مسابقات داخلی فوتبال عربستان حذف شد و تا زمستان نمی‌تواند به فهرست اضافه شود، در دقیقه 77 برابر العین به زمین رفت که حضورش در زمین با مشکل حقوقی مواجه شده و مورد اعتراض باشگاه العین امارات قرار گرفته است.

در همین زمینه احمد الامیر، کارشناس حقوقی ورزشی از احتمال شکایت باشگاه اماراتی از الهلال به بهانه «عدم صلاحیت» برای حضور نیمار در کنار الهلال در مسابقات قهرمانی آسیا خبر داد.

2098347

الامیر از طریق حساب رسمی خود در ایکس اشاره کرد که مقررات کنفدراسیون فوتبال آسیا شرط می‌کند که بازیکن باید در لیست مسابقات داخلی نیز ثبت‌نام کرده باشد تا بتواند در مسابقات باشگاهی این قاره ازجمله لیگ نخبگان شرکت کند.

این وکیل ورزشی توضیح داد که الهلال 8 بازیکن خارجی بزرگسال را تا ژانویه 2025 در فهرست مسابقات داخلی خود ثبت کرده که نیمار در این جمع حضور ندارد و این فرصت برای العین وجود دارد تا علیه الهلال شکایت کند و سه امتیاز بازی دیروز را بگیرد!

احمد الامیر عنوان کرد تنها مسئله‌ای که می‌تواند الهلال را نجات دهد، این است که فدراسیون فوتبال عربستان اجازه داده باشد تا نیمار به طور استثنایی در لیست تیم این تیم برای رقابت‌های داخلی ثبت شود تا بتواند در آسیا هم حضور پیدا کند.

این وکیل ورزشی تاکید کرد که فدراسیون فوتبال عربستان باید برابر افکار عمومی حاضر شود و جایگاه حقوقی حضور نیمار برابر العین همچنین برخی دیگر از مسائل بحث برانگیز مربوط به نقل و انتقالات بازیکنان را روشن کند.

گفتنی است، الهلال غیر از نیمار، بیش از 8 بازیکن حرفه‌ای خارجی بزرگسال را در لیست کامل نفرات خود دارد که عبارتند از: «یاسین بونو مراکشی، سرگئی میلینکوویچ‌ساویچ و الکساندر میتروویچ از صربستان، کالیدو کولیبالی مدافع سنگالی، رنان لودی و مالکوم دی اولیویرا از برزیل، ژائو کانسلو و روبن نوس پرتغالی به همراه مارکوس لئوناردو.» که نیمار هم باید به این جمع اضافه کرد.

حالا در صورتی که باشگاه العین امارات اقدام به شکایت رسمی از الهلال در کنفدراسیون فوتبال آسیا کند، ممکن است نتیجه مسابقه این تیم در بازی دیروز که 5 بر 4 به سود سعودی‌ها شد و آنها را 9 امتیازی کرد، به نتیجه 3 بر صفر تغییر یابد که در این صورت، حتی ممکن است معادلات صعود در لیگ نخبگان هم متفاوت شود.

258 258

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.