مصالح و منافع نظام و کشور در چارچوب امر به معروف و نهی از منکر

صدا و سیما سه شنبه 01 آبان 1403 - 17:14
آیت الله سید محمد سعیدی گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید در راستای منافع کشور و نظام و در چارچوب قوانین و منویات رهبر انقلاب باشد.

مصالح و منافع نظام و کشور در چارچوب امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در همایش رؤسا و دبیران امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به مهم بودن مصداق و شیوه کار در فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: موضوع امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه الهی است که باید اجرای آن بر اساس قوانین، ملاحظات و تدابیر و منویات رهبر معظم انقلاب باشد.

وی با بیان اینکه اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید با ملاحظات دین و تدابیر رهبر انقلاب و قوانین کشور اجرا شود تا مصالح عمومی جامعه را در پی داشته باشد، گفت: در این زمینه باید ضمن به‌کارگیری روش منطقی به دنبال افزایش فهم مردم باشیم.

آیت الله سعیدی، امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همگانی دانست و تاکید کرد: این فریضه الهی بر همه واجب است تا در برابر بدی ها و زشتی های جامعه بایستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم هم در این همایش با بیان اینکه این فریضه صرفا به مسئله عفاف و حجاب نمی پردازد و وظایف و تکالیف آن منحصر به موضوع حجاب نیست، گفت: این ستاد با حضور مدیران و نماینده ولی فقیه در استان تکالیف مختلفی دارد و پیگیری لازم در این زمینه صورت می گیرد.

حجت الاسلام محمد کرباسی با اشاره به عضویت ۱۸ نهاد و دستگاه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: در زمینه عفاف و حجاب کارمندان در استان قم مسئله و مشکلی نداریم اما در برخی زیر مجموعه‌های بخش خصوصی مانند مراکز بین راهی، مراکز آموزش زبان، مدارس غیر انتفاعی و مجموعه های بخش خصوصی که از ورزش و جوانان مجوز دریافت می کنند مشکلاتی وجود دارد. 

وی با بیان اینکه در کنار دستگاه‌ها و متولیان امر، گروه های مردمی هم ناظر بر موضوع حجاب و عفاف هستند، گفت: گروه های مردمی حاضرند در زمینه نظارت و بازرسی از دستگاه‌ها و ادارات وارد کنشگری و همکاری شوند. 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.