جامعه ورزش ادعای جعلی علیه جزایره ۳گانه ایرانی را محکوم کرد

همشهری آنلاین سه شنبه 01 آبان 1403 - 17:29
جامعه‌ ورزش و جوانان ادعای جعلی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا علیه جزایر سه‌گانه ایرانی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری همشهری آنلاین و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، جامعه‌ ورزش و جوانان ادعای جعلی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا علیه جزایر سه‌گانه ایرانی را محکوم کرد.

متن بیانیه وزارت ورزش و جوانان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

موجی از حمایت‌های قاطع و واضح جامعه‌ ورزش و جوانان ایران اسلامی در قبال جزایر سه‌گانه طی روزهای گذشته پس از ادعای جعلی شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا، بیانگر شعور ورزشکاران و جوانانی است که نشانی از غیرت، شجاعت و تعصب را نسبت به مرز پرگهر کشورمان به منصه‌ ظهور رسانده است.

آنچه مسلم است این بیانیه بدون در نظر گرفتن اسناد متقن تاریخی و مستند بر حقوق بین‌الملل مطرح شده و بسیار مضحک است.

بدون شک جزایر سه‌گانه‌ی ایرانی تنب‌ بزرگ، تنب‌ کوچک و بوموسی متعلق به ایران است و تک تک هموطنان عزیز نیز نسبت به هر وجب از خاک ایران، همواره حساسیت منطقی داشته و اسناد تاریخی و بین‌المللی هم حاکی از مالکیت قطعی ایران در خصوص این جزائر است و موضع اخیر خصمانه و غیرحرفه‌ای تلفی می‌شود.

وزارت ورزش و جوانان، بر خود می‌بالد که جوانان و ورزشکاران و قهرمانان و پیشکسوتان و مربیان و داوران حمایت خودجوش و غیرتمندانه‌ خود را بلافاصله پس از این ادعای جعلی و غیرقانونی اعلام کرده و همواره بر مواضع خود خالصانه و شجاعانه تاکید دارند.

در این بیانیه بصورت رسمی و روشن، پیام رسای جامعه‌ی ورزش و جوانان ایران اسلامی، مبنی بر حاکمیت و مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه را به جهانیان اعلام می‌داریم و قطعا همچون همیشه از تمامیت ارضی کشور دفاع خواهیم کرد و تاکید داریم که جزایر سه‌گانه تا همیشه برای ایران است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.