ایثارگران نقش بسزایی در آبادانی و عمران کشور داشته‌اند

خبرآنلاین سه شنبه 01 آبان 1403 - 17:42
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با اشاره به نقش مهم ایثارگران در حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور ؛ بر لزوم حمایت و توجه ویژه به مسائل و نیازهای این عزیزان تاکیدکرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مراسم گرامیداشت تجلیل از ایثارگران عضو نظام مهندسی ساختمان استان قزوین به منظور پاسداشت رشادت‌ها و فداکاری‌های ایثارگران در دوران دفاع مقدس و تقدیر از تلاش‌های ارزنده آنان در راستای توسعه و پیشرفت کشور با حضور سردار آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، شعبانیان رییس، اعضای هیات مدیره و ایثارگران عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین برگزار شد.

در این مراسم مهندس «مهدی کیامیری» مشاور ایثارگران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین طی سخنانی گفت: کمیته ایثارگران در سازمان نظام مهندسی طی سه سال گذشته تشکیل شد و ۶۳نفر از اعضای نظام مهندسی جزو خانواده شهدا، آزادگان، و جانبازان هستند و تعداد اعضای رزمنده ۸ سال دفاع مقدس، هم ۵۴نفر است.

کیامیری تصریح کرد: در دوره های قبل حمایت از ایثارگران به ندرت انجام می شد ولی در این سه سال با همت دکتر کلهر و دکتر شعبانیا اقدامات خوبی صورت گرفت که جای تشکر و قدردانی دارد.

مشاور ایثارگران نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در پایان به ذکر خاطره‌ای از شهید «شاپور عبدی» پرداخت، که بر رعایت حق الناس در اموال عمومی تاکید کرده بود

وعده صادق ۱و ۲ اثبات قدرت و توانایی های مهندسین در راهبرد نظامی  بود

در ادامه دکتر «محمد شعبانیان» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با بیان اینکه امروز روز یادآوری دفاع مقدس است، اظهارکرد: در استانی زندگی می کنیم که مجموعه سپاه ارتباط دوستانه با مردم و مسئولان دارند و اینکه دغدغه مردم و مسئولان شهدا هستند.

شعبانیان خاطرنشان کرد: در ایام اخیر هم وعده صادق ۱و ۲ اتفاق بسیار خوبی بود و توانستیم یکبار دیگر قدرت کشور عزیزمان را در عرصه های مختلف به رخ دنیا بکشیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین بیان کرد: اتفاق مهم دیگر در وعده صادق ۱و ۲، حضور موثر مهندسین در صنایع نظامی و به ویژه در بحث مکان یابی و مقیاس های مختلف است و توانستند تخصص مهندسین را در کنار فرآیند نظامی به منصه ظهور برسانند.

وی با تاکید بر نقش مهم ایثارگران در حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور و لزوم حمایت و توجه ویژه به مسائل و نیازهای این عزیزان گفت: نظام مهندسی استان قزوین طی دهه های گذشته یکی از مجموعه هایی بود که همواره از کیان مهندسی و ارتقای نظام مهندسی در کشور حمایت کرده و در رویدادهای مختلف با ایثار و از خودگذشتگی نقش بسزایی در آبادانی و عمران کشور داشته و ضروری است نسل جوان با اقدامات آن‌ها آشنا شوند.

شعبانیان در ادامه به بخشی از اقدامات انجام شده سازمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰درصد روستاهای استان قزوین، ساختمان های مقاوم در برابر زلزله دارند و این مهم به واسطه ایثار اعضای نظام مهندسی در دهه های گذشته صورت گرفته است؛ امروز یک استان زلزله خیز توانسته پیشرفت قابل توجهی داشته باشد و سکونتگاه‌های بهتری برای مردم ایجاد کند.

شعبانیان با بیان اینکه یکی دیگر از دغدغه های مهم در سطح کشور بحث انرژی است افزود: این مهم می طلبد مهندسان سازمان، بحث انرژی را در سرفصل ساختمان ها رعایت کنند تا بتوانیم یکی از دغدغه های مهم مردم در فصل تابستان و زمستان را رفع کنیم.

وی عنوان کرد: در دوره ای که در خدمت مهندسان سازمان هستیم به واسطه حضور پر رنگ اعضای  هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان در سازمان، توانستیم  اقدامات موثر ومثبتی داشته باشبم از جمله آنها میزان وام های پرداختی در جهت رفاه اعضای سازمان به صورت چشمگیر افزایش داشته است.

رشد ۳ برابری برگزاری دوره های آموزشی

شعبانیان در بخش دیگر سخنانش در خصوص برگزاری همایش ها و دوره های آموزشی بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین دارای نزدیک به۱۲هزار عضو است و بیش از ۱۵هزار نفر طی یک سال در دوره های آموزشی وهمایش ها شرکت کردند و نشان دهنده این است قزوین به جهت فرآیند آموزشی توانسته روزهای خوبی را طی کند و ضروری است برای آموزش اعضا،اقدامات موثرتری به ویژه به صورت کارگاهی داشته باشیم.

شعبانیان با اشاره به افزایش مجریان ذیصلاح در بحث خدمات ساختمان گفت: در شروع فعالیت ۲۷درصد ساختمان ها و امروز بیش از ۶۰درصد ساختمان ها دارای مجریان ذیصلاح است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در پایان اظهار کرد: این مراسم با هدف تقویت روحیه همبستگی و ارج نهادن به مقام والای ایثار و فداکاری در بین مهندسان و سایر اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار شده و به عنوان یادبودی از روزهای پرافتخار دوران دفاع مقدس و تلاش‌های ایثارگران در مسیر سازندگی کشور، است چرا که هرآنچه امروز داریم مدیون پیشکسوتان و خدمات ماندگاری هستیم که به یادگار گذاشتند.

شاپور عبدی، استثنایی ترین لحظه دفاع مقدس است

در ادامه سردار «رفیعی آتانی» فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و شهید «شاپور عبدی» اظهار کرد: مهندسین قزوین در دوران دفاع مقدس بسیار فوق العاده، متفکرانه و پیچیده عمل کردند. شهید شاپور نقطه اوج دفاع مقدس قزوینی ها و یکی از استثنایی ترین، ناب ترین و عاشورایی ترین لحظه دفاع مقدس است.

سردارآتانی ادامه داد:  شهید شاپور عبدی در زمان شهادت ۲۰ساله بود و عمرطولانی نداشت و مسیر سخت تزکیه نفس که بندگان خاص خدا طی می کنند را در مدت ۵سال از عمرش طی کرد و به این باور رسید که در جامعه چه نقشی باید ایفا کند.

فرمانده سپاه استان قزوین تصریح کرد: بعدی که از دفاع مقدس باقی مانده، بعد فیزیکی جنگ نیست بلکه بعد اراده جنگ، معنوی و اندیشه جنگ است و این جنگ تمام شدنی نیست و همه نسل ها با آرمان شهدا و دفاع مقدس زندگی می کنند.

وی بیان کرد: عملیات وعده صادق تحقق وعده امام و امت بود و سپاه در دل ملت یک کار بزرگ برای مردم انجام داد و تصمیم و اراده ملت در وعده صادق محقق شد و همه احساس غرور کردند و نشان دادند که کار سپاه و مسیر ارتقای ملت درست بوده است.

ایثارگران نقش بسزایی در آبادانی و عمران کشور داشته‌اند

فرمانده سپاه استان قزوین  تصریح کرد: کسانی که امروز در غزه و لبنان آماج حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی هستند، برادران و خواهران ما محسوب می‌شوند و نباید نسبت به رنج و آوارگی آنها بی‌تفاوت باشیم و باید همدردی و کمک به مردم مظلوم غزه و لبنان در جامعه ترویج پیدا کند.

در پایان مراسم با حضور مسئولان از اعضای ایثارگر سازمان نظام مهندسی که در عرصه‌های مختلف سازندگی و توسعه استان قزوین نقش‌آفرینی کرده‌اند با اهدای لوح تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.