پیش بینی آب و هوای تهران | ۱۴ روز آینده منتظر باران باشیم؟

گسترش نیوز سه شنبه 01 آبان 1403 - 17:42
بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده توسط سازمان هواشناسی، هوای سرد بر فضای کشور حاکم شده برای روزهای آینده، انتظار می‌رود که کاهش دما در بیشتر نقاط کشورادامه دار باشد. علاوه بر این، احتمال بارش برف و باران در نیمه شمالی کشور و بارش تگرگ در مناطق کوهپایه‌ای نیز وجود دارد. بیشینه دما در شهر بوشهر با ۴۱ درجه و کمینه دما ورزقان در آذربایجان شرقی با منفی ۶ درجه سانتی گراد است.

اطلاع از آب و هوا هم مثل دیگر موضوعات از ملزومات روزانه زندگی است. همه ما هنگام سفر، ابزار و وسایل مختلفی را با خود به همراه می‌بریم. همچنین قبل از سفر، ملزومات ضروری را تهیه کرده و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم. وسایل خانه را بررسی می‌کنیم و شیر گاز را چک می‌کنیم. یکی از اقداماتی که قبل از حرکت انجام می‌دهیم، بررسی وضعیت آب و هوای مسیر و مقصد است. پیش‌بینی آب و هوا به ما کمک می‌کند تا تصویر ذهنی روشنی از سفر، مدت اقامت و برنامه‌ریزی‌های لازم داشته باشیم.

باران

پیش بینی آب و هوا کلی کشور 

با اتمام فصل تابستان و شروع فصل پاییز؛ هوای سرد کم کم بر جو کشور حاکم می شود. در حال حاضر کشور در وضعیت آرامی به سر می برد و تا چند روز آینده دمای هوا در استانهای شمالی حاشیه دریای خزر رو به شدت  کاهش می یابد. تهرانی ها در این مدت کوتاه تا ۱۵ درجه کاهش دما را تجربه کردند. برای رپزهای آینده نیز هشدارهایی در مورد آب و هوای تهران و نقاط دیگر کشور صادر شده است. در چند روز آینده دما در اکثر نقاط کشور کاهشی و با بارش باران و وزش شدید باد همراه خواهد بود.

52196025795_06f077377a_c

پیش بینی هوای ساعتی تهران 

برای شهر تهران کاهش دمای بالای ۱۰ درجه ای  پیش بینی می شود. تا به الان هوای تهران صاف و سرد بوده و پیش بینی می شود که تا ۵ ساعت آینده هوا همین گونه باشد. اما از غروب و ساعت ۵ به بعد هوا رو به سردی می رود. در اواخر وقت امشب نیز هوا ابری می شود و بر شدت سرمای هوا بیش از پیش افزوده می شود. همین طور برای نیمه شب هم هوا ابری و تا حدودی با  رگبار همراه است و از ساعت ۳تا ۵ صبح؛ امکان دارد بارش باران را در شهر تهران شاهد باشیم.  در روز پنج شنبه نیز هوا ابری و سرد خواهد بود و در آخر وقت فرداشب؛ شاهد بارش باران خواهیم بود. 

آب و هوای استان تهران

 در برخی مناطق به ویژه در بخش‌های جنوبی و غربی استان، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین احتمال انتقال گرد و خاک از استان‌های همجوار و کاهش کیفیت هوا وجود دارد. بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان تهران، توچال با حداقل دمای ۲- درجه سانتی‌گراد، سردترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بوده است. آسمان تهران در روز فردا (اول آبان) کمی ابری تا قسمتی ابری خواهد بود و وزش باد، گاهی با شدت زیاد و احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. دمای حداقل ۱۱ و حداکثر ۲۰ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. برای روز چهارشنبه وضعیت آسمان قسمتی ابری تا نیمه ابری، وزش باد، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و دما بین ۹ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود.

پیش بینی آب و هوای ستارخان

ستارخان که یکی از مناطق شمالی تهران و در منطقه ۲ واقع شده است؛ دارای آب و هوایی سرد و کوهستانی است و از جمله معدود جاهایی است که در تهران در ماه های گرم سال هم هوایی بسیار خنک و مطبوع و سالم دارد. در چند روز آینده هم پیش بینی می شود که آب و هوای این منطقه در تهران از دیگر نقاط شهر؛ سردتر و خنک تر باشد و به علت نزدیکی به ارتفاعات اطراف امکان بارش برف هم در شمال تهران وجود دارد.

کدخبر: 338735

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.