ارتقا کسب‌وکار دانش‌بنیان با راه‌اندازی ناحیه نوآوری در قزوین

خبرگزاری مهر سه شنبه 01 آبان 1403 - 18:15
قزوین- رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: راه‌اندازی ناحیه نوآوری سبب جذب افراد، جذب سرمایه‌گذاران، ارتقاء کسب‌وکار دانش‌بنیان و آموزش و ارتقاء رفاه اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر احمدی در جلسه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان که بعد از ظهر سه‌شنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: به تکامل رسیدن پارک‌های علم و فناوری در دنیا اثرات مثبتی به همراه داشته و در واقع پارک‌های علم و فناوری پس از به تکامل رسیدن به نواحی نوآوری تبدیل می‌شوند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین بیان کرد: ناحیه نوآوری متشکل از مجموعه‌های مراکز رشد، کارآفرینی، شتاب‌دهنده و مراکز نوآوری است و اکنون پارک علم و فناوری استان قزوین قابلیت تبدیل‌شدن به ناحیه نوآوری را دارد.

وی افزود: راه‌اندازی ناحیه نوآوری سبب جذب افراد، جذب سرمایه‌گذاران، ارتقا کسب‌وکار دانش‌بنیان، آموزش و ارتقاء رفاه اجتماعی می‌شود.

وی بیان کرد: ناحیه نوآوری از بخش‌های تجهیزات، فضاها و فرآیند تشکیل شده است و در مارپیچ پنج‌گانه دانشگاه، دولت، صنعت، محیط‌زیست، رسانه و جوامع شهری تعریف می‌شود.

این مسئول تأکید کرد: از مزایای ناحیه نوآوری می‌توان به کارکرد نوآوری در باز تسریع و ارتقاء اقتصاد شهری، بین‌المللی سازی بازیگران، جذب استعدادها و کارآفرینان، ایجاد فضاهای کاری، تأمین مالی کسب‌وکار، کاهش ریسک و تسهیل مزایا، ایجاد فرصت شغلی و اشتغال‌زایی، فرصت سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی، ایجاد مزیت رقابت برای شرکت‌ها، تسهیل در توسعه فناوری، ارتقا صنایع محلی، تسریع در فرایند نوآوری، افزایش شانس موفقیت برای شرکت‌ها، پرورش خلاقیت در جوانان، تأثیر مثبت در توسعه پایدار و افزایش سرعت می‌توان اشاره کرد.

وی با اشاره به جایگاه شوینده‌ها و صنایع شیمیایی در سطح جهان و جایگاه زنجیره شوینده در استان بیان کرد: در خصوص زنجیره صنایع شیمیایی شوینده‌ها نیز، استان قزوین برای کشور بسیار حائز اهمیت است و این تأکید وزارت نیرو بود که دبیرخانه این حوزه به پارک علم و فناوری محول شود و اگر دانش‌بنیان در زنجیره شوینده‌ها تعریف شود اتفاقات خوبی در سطح استان خواهد افتاد.

این مسئول تأکید کرد: در خصوص طرح همساز که در خصوص حمایت از ایده‌ها است استان قزوین جزو شش استانی بود که اعلام آمادگی کرد و اگر ۶۰ یا ۷۰ ایده از استان منتخب شود هر طرح مشمول ۱۰۰ میلیون هزینه حمایتی بلاعوض خواهد داشت.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.