تصمیم عجیب برخی شرکت‌ها و بی خبری سازمان هواپیمایی

صدا و سیما سه شنبه 01 آبان 1403 - 18:32
دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی گفت: برخی شرکت‌های هواپیمایی صرفا بر اساس رویه بازرگانی خود اقدام به اخذ وجه اضافی برای ورود آلات موسیقی به هواپیما‌ها کرده اند.

تصمیم عجیب برخی شرکت‌ها و بی خبری سازمان هواپیمایی

مقصود اسعدی سامانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: چنانچه مسافران بخواهند آلات موسیقی خود را داخل هواپیما ببرند به دلیل اینکه در جامه دان بالای سر مسافر جا نمی‌شود و نمی‌توانند جلوی پای خود قرار دهند، برخی شرکت‌ها اخیرا ابلاغ کرده اند که مسافران برای حمل این ادوات باید بلیت اضافی خریداری کنند.
وی افزود: اگر مسافر بخواهد در بخش بار این ادوات را جابجا کند نیازی به پرداخت هزینه اضافی نیست.
سامانی اسعدی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان هواپیمایی کشوری در این زمینه بخشنامه‌ای صادر کرده و یا مجوزی در این خصوص دریافت کرده اید؟ گفت: هیچ بخشنامه‌ای صادر نشده و رویه بازرگانی برخی شرکت‌های هواپیمایی است که تاکنون شرکت هواپیمایی زاگرس اقدام به ایجاد این رویه کرده است.
بر اساس این گزارش از جمله وظایف سازمان هواپیمایی کشوری سیاست گذاری و برنامه ریزی و تعیین خط مشی‌های فنی اقتصادی و بازرگانی حمل و نقل هوایی کشور است.
تماس خبرنگار ما با مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری برای مجاز بودن شرکت‌ها در خصوص اتخاذ چنین تصمیماتی به نتیجه‌ای نرسید و معلوم نیست آیا سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری، و معاون هوانوردی سازمان از این رویه مطلع و با چنین تصمیماتی موافق است؟

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.