هشدار نارنجی هواشناسی/ باران شیراز و فارس را فرا گرفت

خبرگزاری مهر سه شنبه 01 آبان 1403 - 19:13
شیراز- مدیرکل هواشناسی فارس با اعلام هشدار نارنجی نسبت به بارش باران، وزش باد شدید و بروز رعد و برق در شیراز و دیگر مناطق فارس از شامگاه سه شنبه ۱ آبان تا پنجشنبه ۳ آبان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان فارس، سید قاسم حسینی گفت: سامانه بارشی برای شامگاه سه شنبه یک آبان و چهارشنبه ۲ آبان در مناطق مرکزی، غربی و شمال غرب استان به ویژه شهرستان‌های شیراز، سپیدان، رستم، نورآباد ممسنی، زرقان، ارسنجان، سرچهان، کوار، فیروزآباد، کازرون و کوه چنار پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی برای پنجشنبه ۳ آبان در استان به ویژه مناطق مرکزی، غربی، شمالی و شهرستان‌های شیراز، زرقان، مرودشت، ارسنجان، کازرون، کوه چنار، فیروزآباد، فراشبند، خرامه، سروستان، کوار، خفر، فسا، استهبان، سپیدان، و نور آباد ممسنی فعال است.

مدیر کل هواشناسی فارس افزود: با وجود این سامانه بارشی اثر مخاطره همچون لغزندگی جاده‌ها، احتمال طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب، برخورد صاعقه و خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

حسینی تصریح کرد: عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب راها و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه می‌شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.