خبرنگار رادیو رژیم صهیونیستی: از من انتشار مطالب دروغ می خواهند!

الف سه شنبه 01 آبان 1403 - 19:45
«دورون کادوش» خبرنگار رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که دستگاه سانسور نظامی رژیم اسرائیل از وی خواسته است مطالبی دروغ منتشر کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از رسانه‌های عربی، «دورون کادوش» خبرنگار رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اذعان کرد: دستگاه سانسور نظامی، از من خواسته است با هدف مخفی نگه داشتن مسائل مشخصی و به دلایل امنیتی، مطالب اشتباهی را منتشر کنم.

اذعان این روزنامه نگار صهیونیست در حالی است که یک روزنامه نگار فلسطینی از سانسور نظامی شدید بر کلیه اطلاعات مربوط به پادگان‌ها، ساختمان‌ها و مراکز نظامی رژیم صهیونیستی خبر داد و تاکید کرد: رسانه‌های صهیونیستی، از حق انتشار هرگونه خبری یا نزدیک شدن به این نقاط نظامی بدون دریافت مجوز از نهادهای ذیربط برخوردار نیستند.

«محمد خیری» در گفتگو با شبکه الجزیره گفت: ارتش اسرائیل، تا چند روز پس از هدف قرار گرفتن موقعیت‌های نظامی در حملات موشکی و راکتی، سکوت می‌کند و در بسیاری از موارد رسانه‌های عبری، اطلاعات درباره هدف قرار گرفتن این مراکز را به نقل از منابع خارجی منتشر می‌کنند.

خیری افزود: در بیانیه‌های ارتش رژیم صهیونیستی، گاهی به سقوط موشک‌ها در «مناطق و فضاهای باز» بدون اشاره به جزئیات دقیق درباره موقعیت محل اصابت، اشاره می‌شود و این امر در چارچوب سانسور نظامی تحمیلی بر اطلاعات مربوط به تاسیسات و اهداف مرتبط با ارتش صورت می‌گیرد.

این روزنامه نگار فلسطینی تصریح کرد: سانسور مذکور درباره مناطق هدف قرار گرفته از سوی حزب الله یا گروههای فلسطینی در شمال یا جنوب سرزمین‌های اشغالی به طور آشکاری اعمال می‌شود.

شبکه الجزیره در ابتدای مهر ماه گذشته با اشاره به بیانیه صادره از ارتش رژیم صهیونیستی درباره حملات موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی تاکید کرده است که به نظر می‌رسد با وجود حمایت صهیونیست‌ها از ادامه تجاوز به خاک لبنان، این بیانیه‌ها، برای بسیاری از آنها، اطمینان بخش و قانع کننده نیست.

روسیا الیوم نیز در این باره نوشت: از اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، هیچ تصویری از زخمی‌های اسرائیلی در رسانه‌ها منتشر نشده است و با وجود تشدید رویارویی بین اسرائیل و حزب الله در شمال فلسطین اشغالی، هنوز این سانسور ادامه دارد.

منابع رسانه‌ای در این باره از بیانیه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تعجب کرده‌اند که در آنها با وجود اذعان به سقوط راکت‌ها و موشک‌ها و اشاره به مکان اصابت آنها، به طور قاطع بر آسیب ندیدن اسرائیلی‌ها تاکید می‌شود.

منابع روسیا الیوم تاکید کرده‌اند هنگامی که رسانه‌های اسرائیلی، اطلاعاتی در این باره منتشر می‌کنند این اطلاعات ناقص، کوتاه و گاه معکوس است و هیچ گونه جزئیات کافی را دربرنمی‌گیرد.

منابع مذکور همچنین اعلام کرده‌اند روزنامه‌نگاران صهیونیست به خاطر پایبندی به سانسور نظامی از هر گونه واکنش و اظهارنظری در این باره خودداری می‌کنند.

رژیم صهیونیستی از ابتدای تجاوز به غزه دفاتر شماری از رسانه‌های عربی از جمله شبکه المیادین لبنان و الجزیره قطر را تعطیل و از فعالیت خبرنگاران آنها جلوگیری کرده است. این رژیم همچنین با به شهادت رساندن ۱۷۳ روزنامه‌نگار فلسطینی و بازداشت ۳۲ تن دیگر، آمار بی‌سابقه‌ای را در این زمینه ثبت کرده است.

به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از یک سال از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه کشته شده‌اند.

مخالفت بنیامین نتانیاهو با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم را سلب کرده و این امر باعث اعتراض گسترده خانواده‌های این اسرا در سرزمین‌های اشغالی شده است.

در حالی که خانواده‌های اسرای صهیونیست خواستار توافق با حماس برای آزادی آنها هستند، نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد، بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می‌کند و چند دوره مذاکره در این باره در قطر و مصر را به شکست کشانده است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.