انوشیروانی: حواشی تن من را نمی‌لرزاند/ وزنه‌برداری از ستاره تهی شده بود

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 01 آبان 1403 - 19:55
رییس فدراسیون وزنه برداری با بیان این که اصلا به حواشی توجه نداریم و با قدرت برنامه هایمان را جلو می بریم، گفت: این حواشی تن من را نمی‌لرزاند و اعتقاد دارم که ظرفیت خوب وزنه‌برداری را دور هم جمع کرده ایم.

سجاد انوشیروانی در مجمع سالانه هیات وزنه برداری خوزستان که امروز، یکم آبان ماه در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: آقای قریشی رییس این هیات عاشقانه در وزنه برداری خوزستان خدمت می کند و همه اعضا کمک می کنند تا این رشته در استان رشد پیدا کند. خوزستان جزو معدود استان هایی است که باشگاه های فعال در لیگ برتر دارد. همچنین خوزستان جزو معدود استان هایی است که رشته کراسفیت آن به خوبی با ورزنه برداری تلفیق داده شده است.

دلایل اضافه شدن کراسفیت به فدراسیون وزنه برداری

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: به چند دلیل کراسفیت را به وزنه برداری اضافه کردیم؛ یکی از دلایل ما درآمدزایی بالا هیات های ورزشی است که خوشبختانه به این هدف خود رسیده است و خوزستان در این رشته خوب کار می کند و فکر می کنم در آینده خبرهای خیلی بهتری را بشنویم. هدف دیگر ما افزایش کمی و کیفی شرایط نرم افزاری، سخت افزاری و زیر ساختی بود که خوشبختانه امروز در باشگاه های فعال کراسفیت، وزنه برداری هم فعال است. آمار سال گذشته ما از کراسفیت در کل کشور نشان می دهد که ۳۷۱ نفر از طریق این رشته به وزنه برداری علاقه مند شدند و این هدف بعدی ما برای رشد کمی و کیفی وزنه برداری بود. هدف بعدی ما این بود که تجهیزات باشگاه هایمان با کیفیت شود و برنامه داریم کراسفیت را در کشور روز به روز توسعه دهیم. خوشبختانه کراسفیت رشد خوبی داشته است و تلاش می کنیم با تشکیل تیم های ملی کراسفیت، بحث اعزام های بین المللی را هم داشته باشیم.

رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: نگاه ما این است که فعلیت و اهمیت وزنه برداری آسیب نبیند؛ وزنه برداری یکی از دو سه رشته پرافتخار المپیکی ایران است که همیشه آبروداری کرده است. پس این اصل که وزنه برداری باید اولویت باشد را نباید فراموش کنیم و حتما باید اولویت اول باشد.

او در ادامه با بیان این که به دنبال گله مندی نیستیم، عنوان کرد: در وزنه برداری آنچه بعد از کرونا تحویل گرفتیم به صورتی بود که در کل کشور آسیب دیده بود.

بازگشت وزنه برداری به المپیاد ورزش دانش آموزی

انوشیروانی بیان کرد: خوشبختانه وزنه برداری با دستور وزیر مجددا وارد عرصه المپیاد ورزش دانش آموزی شد. از سال آینده مسابقات رده پایه در قالب آموزشگاه های کشور برگزار خواهد شد. همچنین به دنبال سالن هایی هستیم که در کل کشور از دست داده ایم. به لحاظ کمی نیز خیلی آسیب دیده بودیم ولی خدا را شکر با رشد ۲۵۰۰ نفری در دو سال اخیر رو به رو شدیم و این به دلیل تلاش دوستان در دور افتاده ترین نقاط کشور بوده است.

پخش مستقیم تمام مسابقات وزنه‌برداری از سال آینده

او افزود: وزنه برداری درآمدرا نیست. مربیان ما جامعه مظلومی هستند و با وجود این که عاشقانه خدمت می کنند، این رشته برای آن ها آورده ندارد. به دنبال این هستیم که بخشی از زحمات مربیان ما جبران شود. همچنین به دنبال این هستیم که لیگ وزنه برداری را پربارتر کنیم. برای سال آینده قول هایی گرفته ایم و تلاش می کنیم چهار پنج تیم قدر را وارد لیگ برتر کنیم. جا دارد از ملی حفاری و نفت اهواز که جانانه ایستاده اند و به وزنه برداری کمک می‌کنند، تشکر کنم. دنبال راه اندازی لیگ دسته یک وزنه برداری ایران هم هستیم. ضمن این که از سال آینده تمام مسابقات وزنه برداری به صورت مستقیم از تلویزیون پخش خواهد شد.

جای خالی خانه وزنه‌برداری در خوزستان

رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: خوزستان وزنه بردارخیز است و ملی پوش و استعدادهای خوبی دارد. حتی سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران از خوزستان است. در خوزستان به رده های پایه وزنه برداری توجه شده است. با وجود این همه ظرفیت جای خالی خانه وزنه برداری وجود دارد و خواهش من از مدیرکل ورزش استان این است که مکانی تخصصی به وزنه برداری تعلق بگیرد. زمین احداث خانه وزنه برداری در اهواز مشخص است و تنها نیاز به پیگیری دارد. این رشته در استان به یک خانه در خورشان نیاز دارد. خوزستان مسابقات خیلی خوبی برگزار می کند اما سیستم آن علی رغم تلاش های هیات، مدرن نیست و این موضوع هیات ما را اذیت می کند در حالی که اگر سیستم مدرن داشته باشیم می توانیم در شش ماه دوم سال میزبانی اردوهای تیم ملی و مسابقات کشوری را به خوزستان بدهیم.

توجه فدراسیون به مربیان استانی

او در ادامه گفت: یکی از برنامه های خوبی که فدراسیون دنبال می کند، حمایت از مربیان برتر است که البته سال قبل هم اجرا شد. حتی برای مربیان حقوق ماهانه نیز در نظر گرفته شد. امسال هم برای تعداد بیشتری انجام خواهد شد و هدف ما ایجاد انگیزه است. ضمن این که فدراسیون به مربیان استانی نیز توجه دارد و در این مدت ۵۲ مربی استانی به صورت ادواری در کنار تیم های ملی قرار گرفته اند و از فضای حرفه ای تیم های ملی بهره برده اند.

بی‌توجهی فدراسیون به حواشی

انوشیروانی بیان کرد: تیم های ملی ما در بهترین شرایط به سر می برند و خوشبختانه خانواده وزنه برداری عزم راسخی برای حمایت ما در مسیر تعیین شده دارند. البته برخی از فضاها سواستفاده می کنند که متاسفانه معلوم الحال هستند و کم برای فدراسیون حاشیه درست نمی کنند. اصلا به این حواشی توجه نداریم و با قدرت برنامه هایمان را جلو می بریم. این حواشی تن من را نمی لرزاند و اعتقاد دارم که ظرفیت خوب وزنه برداری را دور هم جمع کرده ایم. جلسه کمیته فنی فدراسیون با حضور مدال آروارن سابق المپیک برگزار می شود ولی افرادی که حاشیه درست می کنند این دوستان را مسخره می کنند و این نشان می دهد این دوستان خیرخواه وزنه برداری نیستند.

توزیع عمده تجیهزات وزنه برداری در سطح کشور

او تاکید کرد: می دانیم شرایط وزنه برداری ایران ضعیف شده بود اما با همت هیات های وزنه برداری کم کم در حال حرکت رو به جلو هستیم. سرعت کُند است ولی مطمئن باشید رفته رفته بیشتر خواهد شد. بخشی از بسته تجهیزاتی که فدراسیون خریداری کرده بود، بخشی از آن رسیده و تا اوایل دی ماه به صورت کامل به دست ما خواهد رسید و در کشور به صورت عمده توزیع خواهد شد که در نوع خود بی نظیر است. مشکلات را می دانیم ولی خوشبختانه خانواده وزنه بردای شرایط را درک می کند.

تلاش برای ستاره‌سازی

رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: روز اولی که فدراسیون را تحویل گرفتم به جامعه وزنه برداری قول دادم که از سال سوم حضورم در فدراسیون، این فدراسیون به معنای واقعی فدراسیون باتوسعه و به هدف رسیده و با شاخصه های مثبت خواهد شد و امروز اگر نتیجه نگرفتیم دلیل آن کم کاری نیست و اتفاقا تلاش هم کردیم ولی تیم ملی از ستاره تهی شده بود. اکنون تلاش ما ستاره سازی است. خوشبختانه پشتوانه خوبی درست کرده ایم و ان شاءالله در جهانی بحرین شاهد درخشش جوانانی خواهیم بود که بیش از دو سال است فدراسیون روی آنها سرمایه گذاری کرده و استان ها نیز زحمت کشیده اند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.