ماجرای پیشنهاد وسوسه کننده مصر به شهید سنوار

همشهری آنلاین سه شنبه 01 آبان 1403 - 20:20
رسانه‌های عبری و انگلیسی در گزارش‌هایی به رهبری شهید سنوار در غزه و همچنین موقعیت فعلی حماس پرداخته‌اند.

همشهری آنلاین: رسانه‌های عبری و انگلیسی در گزارش‌هایی به رهبری شهید سنوار در غزه و همچنین موقعیت فعلی حماس پرداخته‌اند.

دست رد سنوار به فرار از غزه

روزنامه وال استریت ژورنال چاپ آمریکا در گزارشی نوشته است: (شهید) یحیی سنوار، رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در غزه، پیش از شهادت، پیشنهاد مصر برای خروج از نوار غزه را رد کرده بود. او که هفته گذشته در جنوب غزه در جریان درگیری مسلحانه با رژیم اشغالگر اسرائیل به شهادت رسید، تصمیمی برای خروج از باریکه غزه نداشته است. منابع مطلع به این روزنامه گزارش داده‌اند که پیش تر نیز در آغاز تجاوزات اسرائیل به غزه، قاهره به سینوار پیشنهاد داده بود که در ازای آزادی اسرا، از نوار غزه خارج شود، اما او نپذیرفته بود. سینوار به طرف‌های میانجی در مذاکرات توافق آتش‌بس گفته بود که من در محاصره نیستم، بلکه در سرزمین فلسطین به سر می برم و تصمیمی برای خروج از فلسطین ندارم.

مجبور به دادن امتیاز به حماس هستیم

همچنین روزنامه عبری زبان هاآرتص چاپ تل آویو در گزارش خود از ادامه فعالیت حماس در نوار غزه خبر داده و نوشته است:

یک عضو برجسته تیم مذاکره کننده اسرائیلی گزارش داده است که حماس در حال حاضر همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد و پس از شهادت سنوار ضعفی از خود نشان نمی‌دهد. وی در ادامه افزود: «تل آویو برای پیشبرد مذاکرات مربوط به توافق تبادل اسرا باید امتیاز بدهد و بدون امتیاز مذاکرات با حماس برای آزادی اسرا به بن بست کشیده خواهد شد.» این مذاکره کننده که نامش فاش نشده، همچنین پیشنهاد کرده که تل آویو برای امتیاز به حماس در ازای آزادی اسرا، از محور فیلادلفی در غزه عقب نشینی کند و برنامه زمان بندی برای خروج از غزه را اعلام کند. به اعتقاد این مقام اسرائیلی، جان اسرا در اولویت قرار دارد و نتانیاهو برای نجات جان آن‌ها بایستی تلاش بیشتری بکار گیرد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.