نقاط حادثه خیز البرز شناسایی شود/ ضرورت پیش بینی سوخت جایگزین

خبرگزاری مهر سه شنبه 01 آبان 1403 - 20:23
کرج- استاندار البرز گفت: باید نقاط حادثه خیز استان شناسایی و برای مدیریت مخاطرات برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی عبداللهی بعدازظهر سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر ضرورت آمادگی تمامی دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و نظارتی برای مقابله با حوادث و بحران‌ها گفت: با توجه به فصول سرد سال و احتمال وقایع و حوادث طبیعی همچون سیل و سیلاب و زلزله، باید نقاط حادثه خیز استان شناسایی و برای مدیریت مخاطرات برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه در صورت شناسایی صحیح مخاطرات و نقاط حادثه خیز البرز و پیش بینی لازم برای رفع آنها در حوادث احتمالی با خسارات کمتری مواجه می‌شویم، به روند فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشاره و مطرح کرد: فعالان اقتصادی استان دلسوزانه و جهادی در حال فعالیت هستند، از این رو باید با مدیریت صحیح در بخش‌های خدماتی، نهایت تلاش خود را برای تأمین آب، برق و گاز آنها به کار گیریم تا در مواقع خاص، از امکانات محروم نباشند.

استاندار البرز با بیان اینکه با توجه به برودت هوا و با هدف مدیریت مصرف سوخت، پیش بینی سوخت جایگزین باید از اکنون انجام شود، اظهار کرد: تأمین سوخت دوم و جایگزین برای بیمارستان‌ها ضرورت دارد و باید در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ و سناریوی بحران برای انواع حوادث تهیه و بر مبنای فرضیات مطروحه پیش بینی‌های لازم انجام شود. با برگزاری مانورهای مختلف با توجه به احتمال حوادث و بحران‌ها، آمادگی استان برای مدیریت بحران‌ها افزایش می‌یابد.

عبداللهی اظهار کرد: با توجه به اینکه نظام مسائل استان در قالب یک سند تهیه و تدوین شده باید مدیران با شناسایی موضوعات حوزه خود، در این زمینه برنامه ریزی و اقدام کنند. شهرداران استان البرز بر ارتقای زیرساخت‌های عمرانی شهرها با محوریت محله‌های کمتر برخوردار متمرکز شوند. تاب آوری شهرها در بحران‌ها باید افزایش یابد، هدایت آب‌های سطحی و ایجاد حوضچه‌های ذخیره و تصفیه خانه‌هایی محلی با قابلیت بازچرخانی آب از جمله این اقدامات است.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: ساخت سوله‌های چند منظوره ورزشی در محله‌ها علاوه بر تقویت سرانه‌های این بخش و ایجاد بسترهای نشاط و شادابی مردم، در مواقع بحران نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود. گروه‌های دوام در تمامی محله‌های استان تشکیل شود و برای مواقع بحران با آموزش و اطلاعات دقیق از محله آماده باشند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.