۵ وزن دوم کشتی فرنگی امیدهای جهان/ صعود احمدی وفا و هدایتی به فینال

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 01 آبان 1403 - 21:10
نمایندگان اوزان ۵۵ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال ایران با شکست رقبای خود راهی دیدار نهایی رقابت های قهرمانی جهان شدند.

به گزارش ایسنا،مسابقات مقدماتی پنج وزن دوم رقابت های کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال جهان امروز در شهر تیرانا کشور آلبانی برگزار شد و در پایان ۲ نماینده ایران به دیدار فینال راه یافتند، یک نماینده در دیدار رده بندی حضور دارد و ۲ نماینده نیز به گروه بازنده ها رفتند.

در پایان مسابقات مقدماتی، علی احمدی وفا در وزن ۵۵ کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند. یاسین یزدی در وزن ۸۷ کیلوگرم به دیدار رده بندی رفت. عرفان جرکنی در وزن ۶۳ کیلوگرم و علی اسکو در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز راهی گروه بازنده ها شدند.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم علی احمدی وفا پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر ایوان استفانسکی از اوکراین را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه آدام اولباشف از روسیه را با نتیجه ۷ بر ۱ از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. احمدی وفا در این مرحله با نتیجه ۱۴ بر ۵ ویشواجیت موری از هند را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار به مصاف راشاد ممدوف از آذربایجان می رود.
در وزن ۶۳ کیلوگرم عرفان جرکنی در دور اول با نتیجه ۸ بر صفر تینو اویالا از فنلاند را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۲ از سد آتسمیر بیژویف از روسیه گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب ویتالی اریومنکو از مولداوی شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. جرکی در این گروه به مصاف آنکیت از هند می رود و در صورت غلبه بر این کشتی گیر به دیدرا رده بندی راه خواهد یافت تا به مصاف آرمان واردانیان از ارمنستان برود.

در وزن ۷۷ کیلوگرم علی اسکو در دور اول با نتیجه ۸ بر ۱ مقابل سیمون بورکینهاگین از سوئد به برتری دست یافت. وی در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۱ مقابل الکساندرین گوتو قهرمان سال گذشته از مولداوی مغلوب شد و پس از حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده ها راه یافت. اسکو در این گروه ابتدا به مصاف کلودجان شیهو از آلبانی می رود و در صورت گذر از این حریف در دور بعد با آلونسو پارا گارسیا از کلمبیا کشتی خواهد گرفت و در صورت شکست این کشتی گیر به دیدار رده بندی راه خواهد یافت تا برای کسب مدال برنز به مصاف دونیورخون ناکیبوف از ازبکستان برود.

در وزن ۸۷ کیلوگرم یاسین یزدی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف آدام کارژیولا از لهستان رفت و با نتیجه ۶ بر ۱ به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل تورپال بیسلطانوف دارنده مدال برنز المپیک و نقره جهان از دانمارک با نتیجه ۶ بر ۲ (دیسکالیفه) به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب مارسل استرکنبورگ از هلند شد و به دیدار رده بندی رفت.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم فردین هدایتی در دور اول با نتیجه ۸ بر صفر موحامت باکیر از ترکیه را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۴  میخایلو ویشنیوتسکی از اوکراین را مغلو کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. هدایتی در این مرحله با نتیجه ۵ بر صفر پاول هلینچوک از بلاروس را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر کوپانی لازلو از مجارستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. هدایتی در این دیدار به مصاف دیمیتریو بابوریکو از بلاروس می رود.

مسابقات شانس مجدد اوزان فوق از ساعت ۱۲ و مسابقات رده بندی و فینال از ساعت ۱۹:۳۰ فردا (چهارشنبه) برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.