نگرانی سازمان جهانی بهداشت از خشونت علیه غیرنظامیان در شمال غزه

خبرگزاری مهر سه شنبه 01 آبان 1403 - 21:41
سازمان جهانی بهداشت با اشاره به حملات و محاصره فزاینده رژیم صهیونیستی در شمال غزه از وضعیت انسانی در این منطقه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، واحد مطبوعاتی سازمان جهانی بهداشت در ارتباط با آخرین وضعیت شمال غزه که حملات شدید و محاصره رژیم صهیونیستی در آنجا ادامه دارد، بیانیه‌ای را خطاب به خبرگزاری آناتولی ارسال کرد و نوشت: سازمان بهداشت جهانی از افزایش خشونت و عدم دسترسی غیرنظامیان به نیازهای اولیه در شمال غزه ابراز نگرانی می‌کند.

در این بیانیه آمده است: افزایش خشونت علیه غیرنظامیان و عدم دسترسی‌ها در شمال غزه نگران‌کننده است. سازمان بهداشت پیرامون تسهیل پایدار ماموریت‌های بشردوستانه، تضمین امنیت برای کارکنان و برقراری آتش‌بس تاکید دارد.

در ادامه بیانیه خاطرنشان شد: از ۵۴ ماموریت سازمان ملل در نیمه اول اکتبر در شمال غزه، تنها یک مورد اجازه انجام گرفت. به دلیل حملات فزاینده اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و اجبار به کوچ که در بیمارستان‌های کمال عدوان، اندونزی و العوده در شمال غزه اتفاق افتاده، نگران امنیت بیماران و کادر پزشکی هستیم.

سازمان جهانی بهداشت همچنین خواستار اتخاذ تمامی اقدامات لازم برای حفاظت از غیرنظامیان و ارائه خدمات مراقبت‌های پزشکی و درمانی شد و اعلام کرد: در ۱۲ اکتبر آخرین تخلیه از بیمارستان کمال عدوان با هدف کاهش فشار بر منابع محدود بیمارستان انجام شد. با این حال این مرکز همچنان فعال است و روزانه دست‌کم ۵۰ تا ۷۰ بیمار را پذیرش می‌کند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.