پیام بایدن به پاشینیان؛ ترغیب به نهایی‌سازی توافق صلح با آذربایجان

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 01 آبان 1403 - 22:32
«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه پیامی به «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان ارسال کرد.

به گزارش ایسنا، بایدن در این پیام از اقدامات ارمنستان جهت نهایی‌سازی توافق عادی‌سازی روابط با جمهوری آذربایجان ابراز خشنودی کرد و گفت که واشنگتن آماده حمایت از توافق صلح پایداری است که منجر به پایانی درگیری‌ها میان دو کشور می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این توافق منجر به حفظ استقلال و تمامیت ارضی ارمنستان می‌شود عنوان کرد که این توافق همچنین به امنیت و برقراری صلح در کل کشور می‌انجامد.

بایدن در ادامه این نامه ارمنستان را به نهایی‌سازی این توافق تا پایان سال جاری میلادی تشویق کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به اینکه نهایی‌سازی توافق صلح نیازمند سازش‌هایی از سوی طرفین است، عنوان کرد که دولت وی برای اتخاذ ابتکارهایی جهت هموارسازی مسیر صلح آمادگی دارد.

وی در انتها تاکید داشت که از «مایکل کارپنتر» دستیار ویژه رئیس‌جمهور آمریکا و مدیر ارشد بخش اروپا در شورای امنیت ملی این کشور خواسته تا پاشینیان را در جریان اقداماتی که آمریکا مایل به اتخاذ آن‌ها است، بگذارد و نظرات وی در رابطه با گفت‌وگوها با جمهوری آذربایجان را جویا شود.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.