یک طلا و ۲ برنز در کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال جهان

افکار نیوز سه شنبه 01 آبان 1403 - 23:17
در پایان مسابقات ۵ وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان نمایندگان کشورمان صاحب یک مدال طلا و ۲ برنز شدند.

مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان، روزهای ۳۰ مهر و اول آبان ماه در شهر تیرانا کشور آلبانی برگزار شد که در پایان مسابقات ۵ وزن نخست، محمد ناقوسی در وزن ۸۲ کیلوگرم مدال طلا دست یافت، دانیال سهرابی در وزن ۷۲ کیلوگرم و شایان حبیب زارع در وزن ۹۷ کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.

نتایج کشتی‌گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۶۰ کیلوگرم محمدمهدی غلامپور پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۲ مقابل آرتسیوم خاتسار از بلاروس به برتری دست یافت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. غلامپور در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۵ مغلوب نیهاد گولوزاده از آذربایجان شد و با توجه به شکست حریفش در مرحله نیمه نهایی، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۶۷ کیلوگرم احمدرضا محسن نژاد سر وزن نرسید و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم دانیال سهرابی در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر کریستو مریلاین از استونی را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر ۱ یوستوس اسکات از آمریکا را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر و ضربه فنی مغلوب شانت خاچاتریان از ارمنستان شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها راه یافت. سهرابی در این گروه با نتیجه ۸ بر صفر میشل پورتمان از سوئیس را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت وی در این دیدار با نتیجه ۹ بر صفر مقابل گئورگیوس باربانوس از سوئد به برتری دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۸۲ کیلوگرم محمد ناقوسی در دور اول با نتیجه ۵ بر صفر اوانگلوس بوکیس از یونان را شکست داد. در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل مارک وربا از چک پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. ناقوسی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۰ عماد محمد از مصر را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۱ از سد دنی ناکایف از آلمان گذشت به دیدار فینال راه یافت. ناقوسی در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۳ از سد بکا ملیلاشویلی از آمریکا گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم شایان حبیب زارع پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر مقابل ابوبکر خاسلاخانوف از بلاروس مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، زارع به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه با نتیجه ۳ بر ۳ لاشا تویلدیانی از گرجستان را مغلوب کرد. زارع در مبارزه بعدی با نتیجه ۸ بر صفر آلگات کالمان از سوئد را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۸ بر ۵ از سد ریچارد کارلسون از استونی گذشت و صاحب مدال برنز شد.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.