بحث ایمنی را به چارت وزارت صمت برگرداندیم

دنیای اقتصاد چهارشنبه 02 آبان 1403 - 00:03
دنیای‌اقتصاد: وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طرح جامع معادن زغال‌‌‌سنگ را پیگیری می‌کنیم، گفت: معادن زغال‌‌‌سنگ از فناوری روز دنیا برخوردار نیستند و در این زمینه عقب هستیم.

به گزارش «ایرنا»، سید محمد اتابک در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از معادن پرحادثه و مشکل‌‌‌دار در دنیا، معادن زغال‌‌‌سنگ است.وی افزود: تعداد پروانه زغال‌‌‌سنگ ۲۲۳فقره است که ۲۲‌هزار نفر در این زمینه کار می‌کنند.اتابک گفت: معادن زغال‌‌‌سنگ از تکنولوژی‌های روز دنیا برخوردار نیستند، همچنین لایه‌های نازک با عمق زیاد در معادن شرایط سختی را برای استخراج فراهم کرده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه‌‌‌ داد: در طبس ۳۶پروانه معدن صادر شده که ۷‌هزار و ۲۰۰نفر در این معادن اشتغال به‌‌‌کار دارند.وی با اشاره به حادثه شرکت معدنجوی طبس یادآور شد: ۳۱شهریورماه حادثه‌ای در معدن طبس اتفاق افتاد که سه‌نفر از اعضای هیات‌دولت در منطقه حضور پیدا کردند تا عملیات امداد و نجات را کنترل کرده و بازماندگان را نجات دهیم.اتابک بیان‌‌‌ کرد: سه ایمن‌کاری در فضا صورت گرفت و حدود ۲۰۰نفر در معدن بودند که ۱۵۰نفر معدن را زنده ترک کردند.وی با بیان اینکه آزادسازی و ایمن‌سازی معادن را دنبال کردیم، گفت: تیم‌های مختلف عملیاتی را تشکیل دادیم که از استان‌های مختلف حضور داشتند. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بحث ایمنی از چارت وزارت صمت حذف شده بود که قبل از حادثه توسط خود ما این چارت ایجاد شد. بسیاری از معادن اکنون توسط تیم وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازرسی می‌شوند.وی تاکید کرد: به‌روزرسانی تجهیزات را دنبال و طرح جامع زغال‌‌‌سنگ را پیگیری می‌‌‌کنیم تا دیگر شاهد رخداد فاجعه‌‌‌ای به این بزرگی نباشیم.

 

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.