نمایشگاه فرشید مثقالی در گالری اعتماد

دنیای اقتصاد چهارشنبه 02 آبان 1403 - 00:04
دنیای اقتصاد: تازه‌ترین نمایشگاه انفرادی نقاشی و حجم فرشید مثقالی، هنرمند صاحب‌نام عرصه هنرهای تجسمی، در گالری اعتماد برپاست. مجسمه‌های این هنرمند در این نمایشگاه مانند دیگر آثار او اشاراتی فرهنگی به عناصر ایرانی دارد و در‌عین‌حال از رویکرد پاپ آرت با رنگ‌های شاد و ناب پیروی می‌کند. آثار این هنرمند به‌نوعی بیانگر هنر مدرن و پیشرو است که پیوندی با عناصر هنر سنتی ایران برقرار می‌کند.

171459518 copy

 رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و آبی آسمانی در کنار اشکال به‌کار‌رفته در مجسمه‌ها یادآور نگارگری ایرانی است. نقاشی‌های او نیز مانند مجموعه مجسمه‌های کاغذی‌اش همواره با حرکت آزاد دست و ذهن، رنگ‌های متنوع و لحنی ساده شکل می‌گیرد. مثقالی در آثارش از پاپیه ماشه (موادی ترکیبی از تکه‌های کاغذ یا خمیر کاغذ) استفاده می‌کند که در دوران صفویه و قاجار بسیار کاربردی بود. فرشید مثقالی متولد ۱۳۲۲ تصویرگر، طراح گرافیک، انیماتور، نقاش، عکاس و مجسمه‌ساز معاصر است که در دهه‌ چهل فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد و با مشهورترین اثر خود، تصویرسازی‌ کتاب «ماهی سیاه کوچولو»، به شهرت جهانی رسید.

این نمایشگاه تا سه‌شنبه ۲۲ آبان در گالری اعتماد به نشانی میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن‌بست شیرودی، پلاک ۲۵ برپاست.

 

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.