بیش از ۲۰۰ بنای تاریخی در بروجرد وجود دارد

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 02 آبان 1403 - 00:04
سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بروجرد گفت: بیش از ۲۰۰ بنای تاریخی در شهرستان وجود دارد.

مهدی گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این بناهای تاریخی شامل خانه ها، حمام ها، بازار، مساجد، باغ ها، عمارت های خانه باغی منحصر بفرد است.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر آثار تاریخی بروجرد که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در محدوده بافت تاریخی شهر واقع شده‌اند که می‌توان برای توسعه گردشگری شهری از ظرفیت آنها استفاده کرد.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بروجرد اضافه کرد: بیشترین بافت تاریخی را دارد بطوری‌که مجموعه‌ای بیش از ۲۸۰ هکتار از مناطق مرکز و شرق این شهر را شامل می‌شود که بیشتر در محدوده خیابان‌های جعفری، صفا، شهدا و بحرالعلوم قرار دارد.

گودرزی بیان کرد: بقعه امامزاده جعفر (ع)، امامزاده قاسم (ع)، مسجد امام خمینی(ره) و مسجد جامع بروجرد و...از جمله آثار تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور است که در محدوده بافت تاریخی شهر بروجرد واقع شده‌اند.

وی ادامه داد: شهرستان به دلیل معماری ایرانی اسلامی از جمله شهرهای تاریخی ایران محسوب می شود که به دلیل وجود آثار و بناهای مختلف تاریخی توانسته ساختار تاریخی خود را همچنان حفظ کند.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بروجرد با بیان اینکه بیشتر آثار موجود در این منطقه مربوط به دوره قاجار و قبل از آن هستند، افزود: شهر بروجرد یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران محسوب می شود که به دلیل داشتن خانه‌های بزرگ، زیبا و قدیمی شهرت خاصی دارد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.