با یک مصدومیت و پنالتی از دست رفته؛/ آرسنال 1-0 شاختار: رهایی از شوک بورنموث

ورزش سه چهارشنبه 02 آبان 1403 - 00:42
آرسنال در هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه 1-0 از سد شاختاردونتسک گذشت.

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال که در آخرین بازی لیگ برتر مقابل بورنموث شکست خورده بود، در بازی هفته سوم دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف شاختاردونتسک رفت و با نتیجه 1-0 بازی خانگی را با برد پشت سر گذاشت.

ترکیب تیم‌ها

آرسنال: رایا، وایت، سالیبا، گابریل، کالافیوری، ژسوس، پارتی، رایس، مارتینلی، هاورتز، تروسار،

شاختاردونتسک: ریزنیک، پدرینیو، ماتوینکو،  بوندر، کونوپلیا، کریسکیف، بوندارنکو، اگوینالدو، سوداکوف، زوبکوف، سیکان

آرسنال بازی را هجومی آغاز کرد و شاختار که طی دو بازی گذشته در خانه این تیم شکست را تجربه کرده بود با حضور پرتعداد در خط دفاعی بازی را دنبال می‌کرد. فشار حملات آرسنال تا جایی ادامه داشت که آن‌ها بعد از 15 دقیقه بیش از 80 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند.

آرسنال با وجود اینکه حملات زیادی را روی دروازه حریف ترتیب می‌داد موقعیت خاصی را ایجاد نکرده بود تا اینکه گل گابریل مارتینلی از راه رسید. البته این گل در دقیقه 29 به دلیل برخورد با دروازه‌بان شاختار به نام بازیکن آرسنال نوشته نشد و گل به خودی شد.

بازی با برتری میزبان دنبال می‌شد که یک موقعیت گلزنی حساس از دست رفت. واکنش ماتوینکو در آستانه دروازه موجب شد ضربه سر کای هاورتز برای گلزنی مقابل دروازه خالی راه به جایی نبرد و در نهایت نیمه نخست با برتری 1-0 به پایان برسد.

بازی در نیمه دوم توسط آرسنال ملایم‌تر دنبال می‌شد و طبیعی بود که میهمان برای جبران گل خورده بیشتر تلاش کند. توپچی ها برای کنترل بازی مشکل خاصی نداشتند و با وجود چند حرکت از سوی خط حمله حریف، کار سختی نداشتند.

یکی از اتفاقات این بازی برای آرسنال مصدومیت ریکاردو کالافیوری بود که به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه زانو نتوانست به بازی ادامه بدهد و با میلس لویس تعویض شد. چند لحظه پس از این تعویض یک موقعیت خوب برای آرسنال ایجاد شد.

با بررسی VAR مشخص شد که مدافع ساختار مرتکب خطای هند شده و پنالتی به سود آرسنال اعلام شد که لئاندرو تروسار نتوانست دروازه‌بان را مغلوب خود کرده و ضربه‌اش توسط ریزنیک در دقیقه 77 مهار شد.

توپچی‌ها پس از این موقعیت برای ایجاد آخرین فرصت‌ها روی دروازه حریف اوکراینی تلاش کردند که بازی بیشتر در میانه میدان دنبال شد و تغییری در نتیجه صورت نگرفت و آن‌ها دومین برد خود را پس از برتری مقابل پاری سن ژرمن در فصل جاری چمپیونزلیگ کسب کردند.

گل:

آرسنال 1-0 شاختاردونتسک

2098971

تنها گل این دیدار با شرایط جالبی به ثمر رسید. ضربه گابریل مارتینلی که از سمت چپ به محوطه جریمه نزدیک شده بود محکم به تیرک دروازه برخورد کرد و سپس به پشت دروازه‌بان اصابت داشت تا در دقیقه 29 گل به خودی به نام ریزنیک ثبت شود.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.