«سنوار» ایستادگی در مقابل دشمن را از مکتب امام حسین(ع) آموخته بود

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 آبان 1403 - 07:50
بیرجند- مسئول هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: یحیی سنوار و امثال او ایستادگی در مقابل دشمن را از مکتب امام حسین (ع) آموخته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید باباخانی سه شنبه شب در جلسه تبیینی آغاز نصرالله ویژه هیئت‌ها، مداحان و شعرای آئینی با بیان اینکه دغدغه هیئت‌های مذهبی از حدود دو ماه قبل از محرم شروع می‌شود تا در محرم بتوانند با وجود همه مشکلات مراسم خوبی را بر پا کنند، گفت: در هنگام قدم بر داشتن در راه اهل بیت (ع) در و دیوار با شما همراهی می‌کنند.

به گفته وی خادمان دستگاه امام حسین (ع) در برنامه‌های خود باید توجه ویژه ای به احیای امر در خصوص مهم‌ترین مسائل هر زمان داشته باشند همانطوری که در دوران دفاع مقدس هیئت‌ها پشتیبانی از جنگ را برعهده داشتند و در دوران کرونا شما حماسه آفریدید که با انجام این کار آرامش جامعه حفظ شد.

برپایی هیئت‌ها باید سبب کاهش آسیب‌ها شود

وی خاطرنشان کرد: هیئت قرار نیست تنها بر پا کننده مجالس عزاداری باشد بلکه با برپایی هیئت‌های مذهبی در محلات باید از میزان آسیب‌های اجتماعی کاسته شود.

باباخانی یادآور شد: هیئت‌ها باید به محلی برای فعالیت جوانان تبدیل شود و با هر گروهی از مردم به زبان خودش باید صحبت کنیم تا بین کربلای حسینی و کربلای امروز ارتباط برقرار شود.

مسئول هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی تبلیغات اسلامی در ادامه گفت: باید طوری با دیگران رفتار کنیم که با محبت خود به آنها زینت اهل بیت (ع) باشیم تا از این طریق آنها هم شیعه شوند.

وی با اشاره به محبت اهل تسنن نسبت به اهل بیت (ع) افزود: هیئتی‌های ما در طول تاریخ همواره به عامه مردم محبت کرده‌اند.

به گفته وی اسرائیلی‌ها در کتاب‌های خود غیر یهود را حیواناتی می‌دانند که باید یا در خدمت یهود باشند و یا از بین بروند.

باباخانی در ادامه متذکر شد: لبنانی‌ها با وجود همه سختی‌ها همچنان پای مکتب اسلام باقی مانده‌اند و مکتب امام حسین (ع) به ما آموخته که هر جا که در مقابل دشمن و در پای حق ایستاده‌ایم هر چند که شهید شویم، پیروز هستیم.

وی خاطرنشان کرد: یحیی سنوار و امثال او ایستادگی در مقابل دشمن را از مکتب امام حسین (ع) آموخته‌اند و در فاطمیه سال جاری باید این موضوع را به رخ جهانیان بکشیم.

مسئول هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی تبلیغات اسلامی گفت: حماسه و عزتمندی در جوانان ما نهادینه شده و لازم است در جلسات عزاداری به مجالس بانوان توجه بیشتری در بحث سخت افزاری، فضا و محتوای مناسب شود زیرا آمادگی معنوی بانوان بسیار و تأثیر گذاری در آنها هم زیاد است.

به گفته وی هیئت‌های جوانان و نوجوانان هم نیاز به توجه بیشتری دارند که با کمک بزرگان هیئت‌ها باید انجام شود.

شایان ذکر است که حاضران در این جلسه با لبیک یا حسین و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل حمایت خود را از ایثارگری‌های مردم فلسطین و لبنان اعلام کردند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.