عفو بین‌الملل هدف قرار دادن موسسه القرض الحسن توسط اسرائیل را «جنایت جنگی» خواند

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 02 آبان 1403 - 07:51
عفو بین‌الملل تاکید کرد موسسه «القرض الحسن» یک جمعیت مالی مدنی است که لبنانی‌ها از آن سود می‌برند و بهانه‌های اشغالگران برای هدف قرار دادن آن ناکافی است.

به گزارش ایسنا، عفو بین‌الملل روز سه‌شنبه اذعان کرد که شعبه‌های موسسه القرض الحسن در لبنان که توسط «ارتش اشغالگر اسرائیل» بمباران شدند، اهداف نظامی نیستند و اشغالگران با بمباران این موسسه قوانین بین‌المللی را نقض کرده‌اند.

این نهاد اشاره کرد این امر احتمالاً نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.

این سازمان در گزارشی در خصوص بمباران شعبه‌های این مؤسسه از سوی اشغالگران که آن را جمعیت مالی غیرانتفاعی توصیف کرد، تاکید نمود «این حمله باید به عنوان جنایت جنگی مورد بررسی قرار بگیرد».

عفو بین‌الملل توضیح داد که طبق قوانین جنگ، شعبه‌های مؤسسات مالی اهداف غیرنظامی هستند «مگر اینکه برای مقاصد نظامی استفاده شوند» و اذعان داشت که «احتمال دارد» این حملات حمله مستقیم به اهداف غیرنظامی باشد.

این نهاد بین‌المللی همچنین اذعان کرد که القرض الحسن تحت مجوز اعطا شده توسط دولت لبنان فعالیت می‌کند و خاطرنشان کرد که «در حال حاضر بزرگترین ارائه دهنده وام‌های کوچک در لبنان است».

درباره ماهیت فعالیت القرض الحسن، این سازمان تاکید کرد که شهروندان لبنانی از طوایف مختلف از آن برای دریافت وام به منظور  پرداخت هزینه‌های آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و مشاغل کوچک به ویژه پس از فروپاشی بخش بانکی در لبنان در ۲۰۱۹ بهره مند می‌شوند، در حالی که از سال ۲۰۰۷ مشمول تحریم‌های آمریکا بوده است.

«اریکا گوارا روزاس»، مدیر ارشد تحقیقات، دفاع، سیاست و کمپین‌های عفو بین‌الملل در مورد این تجاوز اشغالگران اظهار نظر کرد و اذعان کرد که این تجاوز نشان دهنده بی‌اعتنایی اسرائیل به قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.